As we may think – poznámky

As we may think Vannevar Bush   Krátce po druhé světové válce napsal Vannevar Bush, ředitel Úřadu pro vědecký výzkum a vývoj ve Spojených státech, vizi o využití vědy a techniky k rozvoji nových nástrojů poznání pro lidstvo. Jeho myšlenky předznamenaly vývoj hypertextu a celosvětové sítě. Poznámky z článku As we may think, The Atlantic Monthly, […]

Reflektivní výzva – knihovna

Webová stránka s multimediálními prvky Reflektivní výzva – KNIHOVNA Wirtschaftsuniversität Wien (WU) 1. Jak vnímáte prostorové uspořádání knihovny? ● Z pohledu funkčnosti, informačních a knihovních služeb, well-beingu, komunitní funkce knihovny ● Vliv na prostředí pro studium a práci Foto: Kateřina Mahdalová Knihovna WU je ukázkou toho, jak může moderní architektura a design pozitivně ovlivnit studijní […]

Kreativní výzvy

Kreativní výzvy Coworkingový prostor   Proč? Protože už jsem coworking zažila mnohokrát a mám zkušenosti i možnost srovnání. Naposledy to bylo s partou dobrovolníků z Česko.digital, když jsme se sešli nad projektem Volební kalkulačky. To je tzv. voting advice application a my jsme s ní slavili velký úspěch před poslední volbou českého prezidenta v lednu […]

Vizuální smog: jeho projevy, důsledky a řešení

Vizuální smog: jeho projevy, důsledky a řešení Projevy vizuálního smogu Vizuální smog, termín odvozený z anglického slova „smog“ (kouř a mlha) a latinského „visual“ (vizuální), je fenomén, který se v posledních dekádách stává stále více zřetelným nejčastěji v městských veřejných prostorech po celém světě. K dalším prostorům přirozeně řadíme i ten mimo města, například různá turistická […]

Závěrečný projekt

Závěrečný projekt Odkaz na hlavní dokument je zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Q3rQUkrTRpOce-5tx2IKPrc-65PohLSNSP7-C0a3mco/edit?usp=sharinghttps://www.datovazurnalistika.cz/wp-content/uploads/2024/01/ukol_2.1.csv   Vlastní zpracování dat a vizualizace:   https://docs.google.com/spreadsheets/d/1T8CU3zSEMOcxvc3JbhXtQ8HJlLMWnxLpoFVEkz4TgwU/edit?usp=sharing Masarykova univerzita v Brně Filozofická fakulta Katedra informačních studií a knihovnictví                                             ZÁVĚREČNÝ PROJEKT k předmětu ISKM55Nástroje a […]

Literární projekt – edice

Literární projekt – edice Záměrem této edice je nabídnout publikace rozvíjející datovou gramotnost u dětí. Dobré pochopení toho, co vše představují data a jak s nimi pracovat a hlavně jak je správně číst a chápat.   Cílem je představit poměrně neprobádané téma v dětské literatuře příjemnou a vstřícnou formou. Jedná se o knihy, které mají […]

Literární globalizace: Obohacení, nebo omezení?

Literární globalizace: Obohacení, nebo omezení? Esej k předmětu Literatura, knihovní procesy a trh Celý soubor je ke stažení zde:   https://www.datovazurnalistika.cz/wp-content/uploads/2024/02/ISKM03-esej-Katerina-Mahdalova-543997-final.pdf Rozsah globálního knižního trhu Globální knižní trh je  charakterizován stále rostoucí produkcí a obratem, s  významnými centry v Severní Americe a Evropě. „Knižní trh se globalizuje nejen co do  vlastnické struktury nakladatelů a prodejců, […]

Formátování, vizualizace a porovnání dat

Formátování, vizualizace a porovnání dat Soubor xls je ke stažení zde:   https://www.datovazurnalistika.cz/wp-content/uploads/2024/02/DataViz-ukol-Mahdalova-543997.xlsx   Původní zadání v xls zde:   https://www.datovazurnalistika.cz/wp-content/uploads/2024/01/dataViz.xlsx Zpět na předmět Seminář k diplomové práci II. ISKM08 vstoupit ∘ Online vzdělávání:od designu k praxi ISKM58 vstoupit ∘ Literatura, knihovní procesy a trh ISKM03 vstoupit ∘ Nástroje a metody datové analytiky ISKM55 vstoupit […]

Heureka XPATH tad.

Heureka XPATH atd. Odkaz na Google sheet s vypracovaným úkolem je zde:   https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Q3rQUkrTRpOce-5tx2IKPrc-65PohLSNSP7-C0a3mco/edit?usp=sharinghttps://www.datovazurnalistika.cz/wp-content/uploads/2024/01/ukol_2.1.csv Zadání dle prezentace: ■ V Google sheets pomocí Xpath vytvořte dynamický seznam ○ Top 48 fitness věcí z heuréky — Název — Cenové rozpětí — Hodnocení Pozor na reklamy a TOP V úkolu nasdílejte i tabulku ■ Vyzkoušejte si jeden z […]