Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data

Kdo určuje agendu v médiích? Podle Seznam Zpráv, které zmapovaly zastoupení žen a mužů v médiích, jsou to výrazně častěji muži. V rozhodujících pozicích jsou zastoupeni ze 75 procent. Základní fakta o zastoupení žen a mužů v médiích Ve veřejnoprávních médiích v České republice dominují ve vedoucích pozicích muži. Ženy ve vedení těchto médií tvoří […]

Co říkají obrazy – plakát

Plakát (poster) Pro ukázku plakátu jsem nakonec sáhla k tomu, s čím doposud pracuji. Důvod je jednoduchý – nic lepšího nemám a jen tak nevytvořím. Ráda bych, ale není kdy. Praxe v médiích totiž v případě datové žurnalistiky vypadá následovně:  Když máte kliku, na téma máte víc času než týden. Ten vám redakce dá, když […]

Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku

V různých oblastech měst a obcí v Česku se kvalita života liší podle dostupnosti vzdělání, zdravotní péče, zatížení dopravou nebo dostatku pracovních příležitostí. Pokud chcete zjistit, jak na tom vaše obec je, můžete se podívat na unikátní mapu. Ta obsahuje zjednodušenou legendu, v níž namísto naměřeného percentilu u každé obce uvádíme skóre pomocí hvězdiček. Čím […]

Co říkají obrazy: Magický svět Hundertwassera: barvy, tvary, spirály

Magický svět Hundertwassera: barvy, tvary, spirály Když se setkáme s výtvarným dílem od Friedensereicha Hundertwassera, jako je jeho slavné dílo Der Grosse Weg (česky Velká cesta), okamžitě se ocitneme ve světě barev, tvarů a nekonečných spirál.  Tento neúnavný rakouský umělec nám představuje unikátní způsob vnímání světa prostřednictvím své výtvarné tvorby. Připojte se ke mně na […]

Zavede nás personalizovaná výuka do pekel?

Zavede nás personalizovaná výuka do pekel? Vzdělávání je klíčový faktor vývoje moderní společnosti. Portfolia, personalizace, adaptace a individualizace — tyto koncepty poskytují nové možnosti, ale zároveň s sebou přinášejí také výzvy a kritiku. Portfolia jsou jedním z nejefektivnějších nástrojů pro vzdělávání. Jde o soubory prací, které ukazují proces učení a vývoj studenta nebo žáka. Podporují […]

Co říkají obrazy: Analýza vybraného vizuálního díla

Vidíte to krásně zelené pole a modrou oblohu?  Je mi šest let a koukám na tu krajinu u nás doma v obýváku, cítím se, jako bych byla venku v přírodě, jenže mi to místo není ničím  povědomé. Samozřejmě v té době netuším, že si mí rodiče pořídili reprodukci slavného Van Goghova obrazu. A když se dívám […]

Miro

Na úvod předmětu s názvem Co říkají obrazy zatím jen stručně: najdete mě i v Miro (stačí kliknout). Tak na viděnou! Zpět na předmět ➜

Kurz rozvoje digitálních kompetencí

Kurz rozvoje digitálních kompetencí: úkol 1 – Co z tématu Vás nejvíce zaujalo? Argumentujte! (cca 600 znaků)   Asi nejvíce mě zaujala kapitola „Hodnocení informací“, zejména pasáž s názvem „Rozumět argumentům? Rozumět textu?“. Text se zabývá dopadem technologického pokroku na lidské myšlení a pracuje s myšlenkou, že umělá inteligence bude brzy vyspělejší než lidé. Počítače jsou […]

Informační chování

Literární globalizace: Obohacení, nebo omezení? Esej k předmětu Literatura, knihovní procesy a trh Celý soubor je ke stažení zde:   https://www.datovazurnalistika.cz/wp-content/uploads/2024/02/ISKM03-esej-Katerina-Mahdalova-543997-final.pdf Rozsah globálního knižního trhu Globální knižní trh je  charakterizován stále rostoucí produkcí a obratem, s  významnými centry v Severní Americe a Evropě. „Knižní trh se globalizuje nejen co do  vlastnické struktury nakladatelů a prodejců, […]