07/04/2014
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
  • Seminář k diplomové práci IV.
  • Informační vědy
  • Informační politika a management
  • Diplomová práce
LATEST
  • 1. Informační vědy
  • 2. Design informačních služeb
  • 3. Literatura, knihovní procesy a trh
  • 4. Učící se společnost
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Kontext
204 views 2 min 0 Comment

Sociální média nenahrazují ani nevytěsňují ta tradiční

Redakce - 07/04/2014

Všeobecně rozšířené přesvědčení, že se čtenáři, diváci (konzumenti zpráv – chcete-li) tradičně drží médií, která jsou jim přisuzována podle toho, ke které generaci náleží, je značně přehnané. Příjemci zpráv totiž nijak nerozlišují, z jakého zdroje informaci získají či na jakém zařízení si ji přečtou, primárně je zajímá zpráva samotná. Jsou otevřeni mnoha zdrojům zpráv, neupínají se zdaleka jen na jeden. Loajalita k pouhým několika primárním zdrojům nefunguje. Čtyři z deseti Američanů zachytí zprávu na některé ze sociálních sítí, avšak 80 % z nich sleduje aktualizace přímo na některém ze zpravodajských serverů.

Vyplývá to z průzkumu, který je součástí projektu s názvem Media Insight a na němž se podílí American Press Institute ( API ), Associated Press a NORC na University of Chicago. Primárně je zacílen na sledování tzv. osobních zpravodajských cyklů “konzumentů zpráv” a na spotřební zvyklosti Američanů v souvislosti s různými obsahovými platformami.

Neplatí, že se lidé dívají jen na televizi nebo jen čtou noviny či konkrétní web. Podle autorů průzkumu je prozatím největším poučením skutečnost, že lidé jsou otevřeni zaznamenat informaci v příhodnou chvíli z jakéhokoli zdroje. Sociální média tedy nenahrazují ani tisk, televizi, rozhlas ani zpravodajské weby, pouze je rozšiřují. Přesněji, rozšiřují distribuční cesty zpráv mezi jejich příjemce.

Detailní zprávu v angličtině najdete na stránkách Fast Company ZDE.

 

Štítky: média, sociální média, svět v souvislostech

PREVIOUS

Hazard v Čechách

NEXT

Zázraky a mediální gramotnost
Related Post
17/11/2011
Democracy and its enemies
04/04/2014
Hazard v Čechách
14/10/2013
Analýza: Jakou řečí se vás snaží přesvědčit politické strany
13/07/2014
Fotbalová mistrovství 1930 – 2014
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25