07/04/2014
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
LATEST
  • Co říkají obrazy – závěrečný úkol
  • Videolab – finální verze videa
  • Jak se Češi stěhují kvůli práci
  • Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži,…
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší
Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek
Datová & kontextová žurnalistika
Čerstvá data, jak se šíří virus.
Datová & kontextová žurnalistika
Češi neumějí prodat svou práci. Světové
Home > Kontext
40 views 2 min 0 Comment

Sociální média nenahrazují ani nevytěsňují ta tradiční

Redakce - 07/04/2014

Všeobecně rozšířené přesvědčení, že se čtenáři, diváci (konzumenti zpráv – chcete-li) tradičně drží médií, která jsou jim přisuzována podle toho, ke které generaci náleží, je značně přehnané. Příjemci zpráv totiž nijak nerozlišují, z jakého zdroje informaci získají či na jakém zařízení si ji přečtou, primárně je zajímá zpráva samotná. Jsou otevřeni mnoha zdrojům zpráv, neupínají se zdaleka jen na jeden. Loajalita k pouhým několika primárním zdrojům nefunguje. Čtyři z deseti Američanů zachytí zprávu na některé ze sociálních sítí, avšak 80 % z nich sleduje aktualizace přímo na některém ze zpravodajských serverů.

Vyplývá to z průzkumu, který je součástí projektu s názvem Media Insight a na němž se podílí American Press Institute ( API ), Associated Press a NORC na University of Chicago. Primárně je zacílen na sledování tzv. osobních zpravodajských cyklů „konzumentů zpráv“ a na spotřební zvyklosti Američanů v souvislosti s různými obsahovými platformami.

Neplatí, že se lidé dívají jen na televizi nebo jen čtou noviny či konkrétní web. Podle autorů průzkumu je prozatím největším poučením skutečnost, že lidé jsou otevřeni zaznamenat informaci v příhodnou chvíli z jakéhokoli zdroje. Sociální média tedy nenahrazují ani tisk, televizi, rozhlas ani zpravodajské weby, pouze je rozšiřují. Přesněji, rozšiřují distribuční cesty zpráv mezi jejich příjemce.

Detailní zprávu v angličtině najdete na stránkách Fast Company ZDE.

 

Štítky: média, sociální média, svět v souvislostech

PREVIOUS

Hazard v Čechách

NEXT

Zázraky a mediální gramotnost
Related Post
29/04/2014
Víme první! No a?
24/11/2014
Terorismus se vyskytuje pouze v pěti zemích světa
30/04/2014
Tenhle sloupek vám změní život
06/12/2017
Jak se v Česku píše a mluví o #metoo
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
05/04/2023
Mýty o covidu a dětech: Prý nemohou onemocnět a ve školách se virus nešíří
03/04/2021
Smrt novinářky. Co se to vlastně děje?
09/10/2018
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc
[gdlr_core_button button-text="Get A Quote" border-radius="3px" background-color="#222" button-background="solid" button-link="http://demo.goodlayers.com/realfactory/contact/" button-link-target="_parent" margin-right="20px" ]

NEWEST

HOT NEWS

Spřátelené weby

TRENDING

TRENDING

MAIN

© Datová žurnalistika 2014-23