FEATURED

Journalism in the Age of Data

Journalists are coping with the rising information flood by borrowing data visualization techniques from computer scientists, researchers and artists. Some newsrooms are already beginning to retool their staffs and systems to prepare for a future in which data becomes a medium. But how do we communicate with data, how can traditional narratives be fused with […]

FEATURED

Big data: Nové způsoby zpracování a analýzy velkých objemů dat

„Big data“ je fráze, která se poprvé objevila v oblasti high performance computingu (HPC). Stále častěji se tento pojem začal objevovat v prezentacích HPC dodavatelů v souvislosti s vizualizačními platformami, cloudovými řešeními a úložišti. Co přesně však tato fráze znamená?

FEATURED

Big Big Data

Digitální data zaplavují planetu. Pomohou nám jí i lépe porozumět? Máte mentální problém s prefixy typu mega, giga či tera? Pusťte je z hlavy a zaměřte se na peta, exa, zetta. A nebraňte se ani yotta.

FEATURED

Datová žurnalistika: naučte se „prodat“ svoje informace

Informací je mnoho. Jejich konzumenti jsou otrávení a odmítají vstřebávat další nezáživné porce „písmenkových gulášů“. Přesto ale chceme, aby si náš text přečetli. Jak toho docílit? Třeba tím, že strohá data okořeníme zajímavou a informačně hodnotnou vizualizací.

FEATURED

Topíme se v číslech?

Digitální data zaplaví planetu – a pomohou nám ji lépe pochopit. Zdroj: The Economist – video  

FEATURED

Democracy and its enemies

In the coming year the people who run the world will change—and so could the ideas, predicts John Micklethwait

FEATURED

Nenápadný půvab dat aneb Úvod do datové žurnalistiky (II.) – praxe

I předchozí “vyprávěcí“ článek o datové žurnalistice si zaslouží doplnění v podobě několika grafů a vizualizací. Jak to vypadá, když chcete o datové žurnalistice mluvit jejím jazykem? Existují hromady nástrojů, které vám umožní efektivně a efektně pracovat s daty (inspiraci najdete třeba na Online Journalism Blog). Pro tenhle článek, navazující na “teoretický” úvod, stačil univerzální a jednoduchý […]

FEATURED

Nenápadný půvab dat aneb Úvod do datové žurnalistiky (I.) – teorie

„Známý politik dnes obvinil média z toho, že místo informování pouze ukazují, jak jsou lidé tupí. Souhlasí naši diváci? Pojďme se jich zeptat přímo na ulici…“ Vtípek na legendárním serveru xkcd si dělá šprýmy ze současných médií právem. Místo formulování odvážných nových myšlenek se většina médií věnuje opakování klišé a letitých stereotypů. Novináři to svádějí na svoje […]