Jak se vyvíjel podíl sledovanosti jednotlivých televizních stanic v uplynulých sedmnácti letech? První přehled zobrazuje podíl sledovanosti podle televizních skupin Nova (včetně pozdějších stanic Cinema, Smíchov, Telka), Česká televize (všechny současné kanály: ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT 4 a D / ČT art), skupina Prima (Family, Cool, Love), TV Barrandov a skupina AT media (Óčko, Papika, Šlágr ad.).
Oba grafy se aktualizují posunem myši po časové ose:
Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v České tiskové kanceláři, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, Deutsche Presse Agentur a dalšími).
Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu v letech 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé za „Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek“. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává.
Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.
Tři mapy, z nichž se dozvíte, jak velké jsou rozdíly mezi regiony „Ukrajina, to jsou nejmíň tři země v jednom státě, říkají znalci druhé největší evropské země. Patrné to je i ze série map, které […]
„Mnoho datových žurnalistů si myslí, že je nikdo nechápe. Proto jsme vymysleli tuhle cenu,“ vysvětlil existenci Cen pro datovou žurnalistiku (Data Journalism Awards) Wilfried Reutten, ředitel European Journalism Centre, které ji pořádá. V rámci Školy datové žurnalistiky v Perugii […]
Obliba premiéra Jiřího Rusnoka mezi lidmi vyjadřujícími se na internetu klesla. V den jeho jmenování bylo na internetu 26 procent pozitivně laděných příspěvků na jeho adresu, což bylo nejvíce ze všech politiků, o nichž se […]
Názor? Sem s ním!