FEATURED

Příjmy z inzerce na sociálních médiích vzrostou v roce 2016 na dvojnásobek

V roce 2016 by inzerce na sociálních médiích v USA měla představovat 9.2 miliardy dolarů. Podle odhadu společnosti BIA/Kelsey čeká tuto kategorii inzerce 19.2 % meziroční růst v průběhu příštích čtyř let.

FEATURED

O kom píší francouzská média nejčastěji?

Zahraniční zpravodajství vždy tak nějak reflektuje zájmy dané země. To byl můj předpoklad, se kterým jsem vstupoval do další analýzy. Kam jsme s týmem z předchozí analýzy dospěli?

FEATURED

Obama vs. Romney v českém zpravodajství na internetu

Prezidentské volby v USA jsou vždy zajímavým témat. Ty předposlední silně podpořily hype kolem sociálních médií, na těch letošních se mnoho zpravodajských webů a vlastně i provozovatelů sociálních sítí a monitoringů vyřádilo z pohledu vizualizací dat. A tak znělo i zadání našeho úkolu na @Stunome*.

FEATURED

Co je to datová žurnalistika?

ČRo: I mezi čísly, údaji a statistikami se skrývají příběhy. O tom je datová žurnalistika Pokud vám není známý pojem datová žurnalistika, vůbec se nemáte za co stydět. V Evropě se jí věnuje na 30 novinářů. Ale ve Spojených státech je v deníku New York Times celé datové oddělení s tímto počtem lidí. Průkopníkem na starém […]

FEATURED

Americké volby vyhrála datová věda

Výhra Baracka Obamy podtrhuje širší trend: sběr a analýza kvantitativních dat hrají stále větší roli nejen ve vyhodnocování voleb, nýbrž i ve vedení kampaní. Do středu pozornosti se obzvláště v týdnu před americkým volebním dnem dostal Nate Silver, statistik, jehož statistický model analyzující průzkumy veřejného mínění na úrovni jednotlivých států úspěšně předpověděl výsledky prezidentských voleb roku 2008 […]

FEATURED

iHNed.cz: Víme, kde neparkovat i kde se neodtahuje. Získali jsme údaje z policejní databáze

V Praze bylo loni odtaženo přes 30.000 aut. iHNed.cz toto téma systematicky zmapoval a bude se mu věnovat celý týden. V pondělí se podívejte, odkud se nejvíc odtahuje a kdy. V příštích dnech si přečtěte, o jak velký byznys jde, kolik z něj má město a kolik soukromníci a jaké je pozadí společností, která odtahují […]

FEATURED

Nečekané zjištění: Vysocí manažeři používají sociální sítě pro práci víc než jejich podřízení

Studie společnosti Millward Brown ve spolupráci s Google zkoumající přístup evropských firem k sociálním sítím zjistila, že je manažeři na seniorských pozicích používají více než ti pod nimi. Sociální sítě navíc pomáhají zaměstnancům v kariérním postupu a podporují růst firem.

FEATURED

Student se vystavil veřejné kontrole

Vystavil se veřejné kontrole a nechal lidem online nahlédnout do procesu vzniku diplomové práce. „Fotky typu nahý Topolánek na verandě za dvacet let nevyvolají vůbec takový poprask jako v době, kdy byly zveřejněny. Stejné kostry ve skříni budeme mít v podstatě všichni,“ říká Pavel Šíma.

FEATURED

Banks know a lot about their customers. That information may be valuable in more ways than one

Banky toho o svých zákaznících vědí opravdu hodně. Tyto informace mohou být užitečné i jinak… Zdroj: The Economist (from the print edition)