08/05/2010
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
  • Seminář k diplomové práci IV.
  • Informační vědy
  • Informační politika a management
  • Diplomová práce
LATEST
  • 1. Informační vědy
  • 2. Design informačních služeb
  • 3. Literatura, knihovní procesy a trh
  • 4. Učící se společnost
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Home
301 views 2 min 0 Comment

Spam, spam, spam

Redakce - 08/05/2010

NewScientist nedávno publikoval zajímavou infografiku s tématikou nevyžádané e-mailové komunikace – spamu.

spam

První spam odeslal v květnu 1978 po síti ARPANET – propojující několik málo universitních a vojenských výzkumných laboratoří ve Spojených státech – pracovník firmy Digital Equipment, Gary Thuerk, z ústředí společnosti ve státě Massachusetts. Jednalo se o nevyžádanou pozvánku na obchodní akci.

Boj se sítěmi na šíření spamu, tzv. botnets – na dálku programovaných k masovému přeposílání mailových zpráv pomocí tzv. zombie serverů, které jsou určeny k zcela jiným účelům – dosahuje střídavých úspěchů. To je i vidět z přiloženého obrázku.

Analýzou spamů přeposlaných v jediném měsíci roku 2008 pouhým 1.5% botnetové sítě Stormdojdeme k zajímavým číslům:

Za měsíc bylo rozesláno 35 milionů nevyžádaných e-mailů. Z toho 8,2 milionů e-mailů dorazilo ke skutečným adresátům, zbytek byl vrácen nebo doručen na neexistující adresy.

Deset a půl tisíce příjemců tyto e-maily otevřelo a 28 z nich skutečně zakoupilo inzerované zboží. Tedy pouhých 0,00008% z celkového počtu vyslaných e-mailů.

Nicméně, i při této, tak nízké úspěšnosti, to pro síť Storm odhadem představuje roční příjem 3,5 milionů dolarů. Pouze z farmaceutických výrobků.

Jiný náhled na celý byznys proces zde.

Závěrem o spamu trochu veseleji. U Monthy Pythons šlo o reakci na (v Británii) dosti nepopulární lančmítové konzervy SPAM.

Štítky: Yeseter

PREVIOUS

Poručík Maury: Otec vyhledávačů a sociálních sítí

NEXT

Facebook: Soukromé očko
Related Post
05/03/2014
BuzzFeed rozjíždí datovou žurnalistiku
08/04/2014
Druhým největším strojírenským plagiátorem na světě je Německo
24/02/2014
Olympijské pomníčky
05/04/2014
Vizualizace: nástroje zdarma
Comments are closed.
US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25