Režisér Filip Renč, který pro svůj film Lída Baarová získal patnáctimilionovou státní podporu, se o grant na stejný film ucházel už v březnu letošního roku. To ale úspěšný nebyl. Co se změnilo? Z porovnání údajů Státního fondu kinematografie vyplývá, že Renč navýšil rozpočet filmu ze 60 na 80 milionů korun a významně si polepšil zejména v hodnocení formalit, jako je srozumitelnost žádosti a srozumitelnost rozpočtu a finančního plánu. V kategorii Kredit žadatele si režisér polepšil z původních 7,82 bodu na 8,50, zůstal ale i nadále v dolní polovině žebříčku žadatelů.
Na jaře o státní dotaci žádalo 19 tvůrců, 6 z nich uspělo. Renčův film překročil v celkovém hodnocení hranici 60 bodů, a komise ho tedy zařadila mezi díla, která si podle ní státní podporu zaslouží. Mezi šest podpořených filmů už se ale nedostal a v celkovém hodnocení rady se umístil na 8. místě. Na podzim o podporu státu požádalo 31 tvůrců, Renčův film opět překročil hranici 60 bodů a se svými 75 body se vyhoupl na 1. místo.
Podívejte se, jak film uspěl v dílčích kategoriích v porovnání se Zahradnictvím a Učitelkou Jarchovského a Hřebejka, Trojanovým Tomanem – Rudou eminencí, s Křižáčkem Václava Kadrnky nebo s Bábou z ledu Bohdana Slámy. Porovnávat můžete nejen bodové ohodnocení, ale i rozpočty filmů, požadovanou a udělenou státní podporu:
Pozn.: Projekt Den Štěstí byl v rámci tohoto zasedání Rady zahrnut pouze formálně, neboť došlo ke změně producenta, který vrátil již dříve přidělenou finanční podporu, a bylo nutné ji převést na nového producenta. Tato finanční částka se výzvy nedotkla, neboť projekt byl podpořen již dříve.
Na závěr přinášíme porovnání, jak vypadal podíl udělené podpory českým celovečerním filmům letos na jaře a jak nyní na podzim (v obou případech se rozdělovalo 25 mil. Kč):