Jak politické strany utrácejí v kampani?

Z veřejně dostupných zdrojů jsme dohledali údaje o plánech politických stran, kolik finančních prostředků vloží do kampaně před evropskými volbami. Tyto sumy jsme porovnali s výdaji do předvolební reklamy od ledna do dubna, jak je nyní prezentovala skupina Mediaresearch.

Jak strany v kampani naložily s dalšími avizovanými prostředky, zatím není známo, už nyní ale můžeme sledovat, kolik jim z předpokládaného objemu ukrojily nákupy reklamního prostoru.

Jednotlivé strany najdete po rozkliknutí menu v následujícím grafu:


Poznámka: U některých stran nebyl předem znám jejich odhad výdajů na kampaň (LEV 21, Věci veřejné), proto jsou v grafu zachyceny pouze jejich výdaje za reklamní plochy. Hnutí Úsvit přímé demokracie zase zveřejnilo odhad, ale zatím nejsou známy jeho vynaložené prostředky.

 

 

Kateřina Mahdalová 203 článků
Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v České tiskové kanceláři, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, Deutsche Presse Agentur a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu v letech 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé za „Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek“. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Názor? Sem s ním!

Reagovat

Váš e-mail nebude viditelný veřejně.


*