FEATURED

Co říkají obrazy – závěrečný úkol

Vizualizace je určena pro žáky druhého stupně základních škol a středoškolské studenty, proto jsem se zaměřila při definování cílové skupiny na následující aspekty.     Věková skupina: Cílovou skupinou jsou žáci ve věku od 11 do 18 let. Obsah a formu vizualizace jsem přizpůsobila tak, aby byla přístupná a srozumitelná  právě pro tuto věkovou skupinu. […]

FEATURED

Videolab – finální verze videa

Ženy a muži v médiích Proč tohle téma?   Muži a ženy jsou v populaci zastoupeni zhruba 50 na 50. Fifty fifty. Nejsou stejní, ale zároveň se nijak extra neliší. Málo se to ví, ale největší rozdíly jsou v rámci jednoho pohlaví než mezi různými pohlavími. Jinými slovy: větší rozdíly, ať už jde o váhu, […]

FEATURED

S informační chudobou až ke ztrátě demokratických práv

S informační chudobou až ke ztrátě demokratických práv Vypadá to jako paradox: více informací by mělo logicky znamenat větší informovanost, ale je to mnohdy právě naopak. Proč? Přestože jsme v současnosti obklopeni obrovským množstvím informací, ne každý k nim má přístup a ne každý je dokáže využít. Navíc mnoho lidí stále neovládá dostatečně digitální technologie, […]

FEATURED

Jak se Češi stěhují kvůli práci

Když přijde řeč na nezaměstnanost, která je v Česku dlouhodobě velmi nízká, obvykle se ve veřejné debatě objevují poznámky ve stylu: „Není u vás práce? Tak se holt musíte přestěhovat.“ A přesně to Češi dělají (odkaz). Podrobná mapa vyvrací mýtus o Češích, kteří se odmítají pohnout kvůli práci.

FEATURED

Jak jsme se začali vzdělávat s technologiemi a na co si nedáváme pozor

Literární globalizace: Obohacení, nebo omezení? Využívání moderních technologií ve vzdělávání sahá do 20. století, kdy se objevily první základy moderního pojetí vzdělávání založeného na využívání nových technologií. Jedním z prvních významných technologických průlomů v oblasti vzdělávání bylo zavedení televize do vzdělávacího procesu v 50. letech 20. století. V té době se začaly objevovat také první počítačové programy pro […]

FEATURED

Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data

Kdo určuje agendu v médiích? Podle Seznam Zpráv, které zmapovaly zastoupení žen a mužů v médiích, jsou to výrazně častěji muži. V rozhodujících pozicích jsou zastoupeni ze 75 procent. Základní fakta o zastoupení žen a mužů v médiích Ve veřejnoprávních médiích v České republice dominují ve vedoucích pozicích muži. Ženy ve vedení těchto médií tvoří […]

FEATURED

Co říkají obrazy – plakát

Plakát (poster) Pro ukázku plakátu jsem nakonec sáhla k tomu, s čím doposud pracuji. Důvod je jednoduchý – nic lepšího nemám a jen tak nevytvořím. Ráda bych, ale není kdy. Praxe v médiích totiž v případě datové žurnalistiky vypadá následovně:  Když máte kliku, na téma máte víc času než týden. Ten vám redakce dá, když […]

FEATURED

Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku

V různých oblastech měst a obcí v Česku se kvalita života liší podle dostupnosti vzdělání, zdravotní péče, zatížení dopravou nebo dostatku pracovních příležitostí. Pokud chcete zjistit, jak na tom vaše obec je, můžete se podívat na unikátní mapu. Ta obsahuje zjednodušenou legendu, v níž namísto naměřeného percentilu u každé obce uvádíme skóre pomocí hvězdiček. Čím […]

FEATURED

Jak MOOC dobře funguje otevřené vzdělávání?

Jak MOOC dobře funguje otevřené vzdělávání? MOOC neboli Massive Open Online Course je forma online vzdělávání, která umožňuje široké veřejnosti zdarma přístup k vysokoškolským kurzům. Tyto kurzy vyučují odborníci z nejrůznějších oblastí a jsou často zpracovány do interaktivních modulů obsahujících video lekce, diskusní fóra, kvízy a další materiály. Otevřené online kurzy poskytují možnost vzdělání všem, […]