22/05/2014
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
LATEST
  • US volby – všechny státy
  • US volby – swing states
  • US volby – poll of polls
  • US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Rubriky Datová žurnalistika
213 views 1 min 0 Comment

Jak politické strany utrácejí v kampani?

Kateřina Mahdalová - 22/05/2014

Z veřejně dostupných zdrojů jsme dohledali údaje o plánech politických stran, kolik finančních prostředků vloží do kampaně před evropskými volbami. Tyto sumy jsme porovnali s výdaji do předvolební reklamy od ledna do dubna, jak je nyní prezentovala skupina Mediaresearch.

Jak strany v kampani naložily s dalšími avizovanými prostředky, zatím není známo, už nyní ale můžeme sledovat, kolik jim z předpokládaného objemu ukrojily nákupy reklamního prostoru.

Jednotlivé strany najdete po rozkliknutí menu v následujícím grafu:


Poznámka: U některých stran nebyl předem znám jejich odhad výdajů na kampaň (LEV 21, Věci veřejné), proto jsou v grafu zachyceny pouze jejich výdaje za reklamní plochy. Hnutí Úsvit přímé demokracie zase zveřejnilo odhad, ale zatím nejsou známy jeho vynaložené prostředky.

 

 

Štítky: Česká republika, datová žurnalistika, média, politika, sociální média, vizualizace

PREVIOUS

Kde byste opravdu nechtěli pracovat?

NEXT

Většina stran v evropské politice tápe
- Published posts: 260

Kateřina Mahdalová

Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v ČTK, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, DPA a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu za roky 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé v kategorii Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek. Za rok 2020 si v kategorii Inovativní online žurnalistika odnesla vítězství. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Related Post
21/06/2015
Jak média ovlivňují realitu
04/05/2014
Když se výletníci derou nad mraky…
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
US volby – přehled
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25