14/05/2010
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
LATEST
  • US volby – všechny státy
  • US volby – swing states
  • US volby – poll of polls
  • US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Home
242 views 3 min 0 Comment

Facebook: Soukromé očko

Redakce - 14/05/2010

Ochrana osobních údajů začíná být na Facebooku velké téma. The New York Times ve svém článku vysvětlují proč asi. Za povšimnutí stojí i pozoruhodná infografika (infographics) publikovaná tamtéž.

NYT -FB

Zatímco Flickru stačí na téma pravidel o uživatelském soukromí použít 384 slov u Twitteru je to třikrát a u MySpace šestkrát více slov. To ale ještě není nic ve srovnání s Facebookem, který k popsaní těchto privátních procedur potřebuje 5830 slov, tedy téměř o 30 procent víc než celá americká ústava. Ke cti Facebooku dodejme, že pod americkou ústavou chápeme tento dokument bez jejich dodatků.

V roce 2005 k tomuto účelu Facebook potřeboval pouhých 1000 slov. Jde tedy o nárůst celých 480% obsahu. Jak si v tomto dokumentu vybrat ideální způsob k ochraně svého soukromí, ptá se NYT? Ústava se v Americe vyučuje na školách a je široce diskutována. Facebook používá denně 200 milionů lidí po celém světě, ale kolik z nich je seznámeno s předpisy o ochraně osobních údajů na tomto médiu?

Pro volbu správné privátní cesty na Facebooku, by si uživatel měl vyčlenit dostatek času. Pakliže své osobní údaje bude chtít učinit privátními, ať se připraví na proklikání více než padesáti tlačítek, které jej postaví před víc než 170 rozhodnutí.

I když uživatel přesune své osobní data do soukromé zóny, i tak jejich určitá část bude veřejně sdílena, pokud uživatel neučiní další konkrétní kroky. Například v nastavení osobního účtu jsou některá políčka předem nastavena na sdílení osobních údajů se svými přáteli nebo pro reklamní účely. Tato políčka je v případě nesouhlasu potřebné odkliknout zpět.

Ale i přes to všechno budou některá osobní data sdílena, protože Facebook rovněž nabízí možnosti jako komunitní stránky, které mapují bydliště uživatele či jeho absolvovanou universitu a přiřazují je k těmto lokalitám.

Ti, co se rozhlíží po vhodné antikoncepci pro použití na Facebooku mohou začít třeba zde. Nebo zde.

Štítky: sociální média, sociální sítě, svět v souvislostech

PREVIOUS

Spam, spam, spam

NEXT

Kategorizace versus třídění
Related Post
11/01/2014
Nejvíce fotografovaná místa na Zemi
30/04/2014
Tenhle sloupek vám změní život
17/03/2014
Datawovn: Jak tráví čas různé věkové skupiny lidí?
17/04/2014
Když data lžou II.
Comments are closed.
US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25