15/10/2013
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
LATEST
  • Co říkají obrazy – závěrečný úkol
  • Videolab – finální verze videa
  • Jak se Češi stěhují kvůli práci
  • Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži,…
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší
Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek
Datová & kontextová žurnalistika
Čerstvá data, jak se šíří virus.
Datová & kontextová žurnalistika
Češi neumějí prodat svou práci. Světové
Home > Rubriky Datová žurnalistika
25 views 3 min 0 Comment

Podle diskutujících na webu by volby vyhrála ČSSD před Piráty

Kateřina Mahdalová - 15/10/2013

Kdyby se volby do Sněmovny konaly v uplynulých pěti dnech, pak by podle diskutujících uživatelů na českém internetu zvítězila ČSSD, získala by pětinu. Druhá by byla Česká pirátská strana se 17 procenty, třetí ODS by získala 13 procent. Na čtvrtém místě by skončilo ANO se 13 procenty, pátá TOP 09 by měla 11 procent. Následují KSČM s SPOZ shodně se šesti procenty.

Vyplývá to z analýzy, kterou pro ČTK zpracovala společnost Yeseter Now.

Firma v období od 10. října do 15. října zachytila 126.605 diskusních příspěvků týkajících se voleb. Největší objem diskusí je na zpravodajských serverech, sociální sítě se na celkovém objemu komunikace podílejí zhruba pětinou.

Analýza ukázala, že v uplynulých pěti dnech se velmi výrazně mluvilo o ČSSD, ODS, pirátech, ANO a TOP 09. Velký nárůst komunikace o Pirátech je způsobený účastí pražského lídra Ivana Bartoše v televizním pořadu Interview Daniely Drtinové a dále pak televizní debatou se všemi pražskými lídry, odvysílanou také 14.října.

Pokud by byly strany porovnávány výhradně podle podílu pozitivně laděných příspěvků, nikoli podle celkového objemu komunikace, složení Sněmovny by bylo pestřejší. Velmi silně by bylo podporované hnutí Změna, které má dlouhodobě jeden z největších podílů pozitivně laděných příspěvků, stejně jako zelení, TOP 09, uskupení Hlavu vzhůru a piráti, ukázala analýza.

Nálady i objem komunikace se každý den proměňují. Z vývoje indexu popularity lze vysledovat, že například Strana zelených, hnutí Změna, KDU-ČSL, hnutí ANO a KSČM se v popularitě drží spíše stabilně níže, ČSSD a ODS mají velké výkyvy a TOP 09 si drží „zlatý střed“.

Pořadí podle tzv. indexu popularity, který nejvíce odpovídá ochotě potenciálních voličů udělit vybranému politickému subjektu svůj hlas:

ČSSD 4,73
Piráti 3,89
ODS 3,10
ANO 3,04
TOP 09 2,49
KSČM 1,41
SPOZ 1,39
KDU-ČSL 0,74
Změna 0,55
Svobodní 0,41
zelení 0,37
Úsvit 0,30
DSSS 0,23
Hlavu vzhůru 0,19
LEV21 0,15
KČ 0,07
Pravý Blok 0,04

Zdroj: Yeseter Now

Autor: ČTK

Štítky: datová žurnalistika, internetový monitoring, veřejný diskurz, volby, Yeseter

PREVIOUS

Analýza: Jakou řečí se vás snaží přesvědčit politické strany

NEXT

Úžasná historie Nobelovy ceny: v mapách a grafech
- Published posts: 215

Kateřina Mahdalová

Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v ČTK, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, DPA a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu za roky 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé v kategorii Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek. Za rok 2020 si v kategorii Inovativní online žurnalistika odnesla vítězství. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Related Post
26/03/2014
Během války ve Vietnamu padaly americké bomby i na sousední Laos
14/03/2016
Datová žurnalistika se rozrůstá díky podpoře Googlu
11/03/2014
iHNed.cz: Kdo naštve úředníky, čeká na informaci až tři roky. Vláda to nechce řešit
11/09/2014
Zastoupení žen v Evropské komisi se nemění
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
05/04/2023
Mýty o covidu a dětech: Prý nemohou onemocnět a ve školách se virus nešíří
03/04/2021
Smrt novinářky. Co se to vlastně děje?
09/10/2018
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc
[gdlr_core_button button-text="Get A Quote" border-radius="3px" background-color="#222" button-background="solid" button-link="http://demo.goodlayers.com/realfactory/contact/" button-link-target="_parent" margin-right="20px" ]

NEWEST

HOT NEWS

Spřátelené weby

TRENDING

TRENDING

MAIN

© Datová žurnalistika 2014-23