01/12/2013
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
  • Seminář k diplomové práci IV.
  • Informační vědy
  • Informační politika a management
  • Diplomová práce
LATEST
  • 1. Informační vědy
  • 2. Design informačních služeb
  • 3. Literatura, knihovní procesy a trh
  • 4. Učící se společnost
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Kontext Analýzy
259 views 9 min 0 Comment

Lidé se začali připravovat na Vánoce, obchodníkům vzrostly tržby

Redakce - 01/12/2013

Čeští zákazníci se začali připravovat na Vánoce. Obchodníci o prvním adventním víkendu zaregistrovali nárůst tržeb.

V popředí zájmu je především vánoční zboží jako jsou dekorace, čokoládové figurky, balící papír nebo dárkové balení oblečení a doplňků. Výraznější zvýšení poptávky prodejci očekávají až v dalších prosincových dnech.

“Letošní první adventní víkend je velmi podobný tomu loňskému, v našich hypermarketech jsme zaznamenali mírný nárůst prodeje, a sice o přibližně pět procent oproti loňsku. Velký zájem byl o vánoční zboží jako jsou čokoládové figurky na Mikuláše a vánoční kolekce,” řekla ČTK mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Ve srovnaní s běžným víkendem v roce tržby Globusu vzrostly asi o pětinu.

Nárůst prodeje zaregistroval také řetězec s nábytkem Ikea. “Návštěvnost i tržby jsou během prvního adventního víkendu v porovnaní s běžným víkendem vyšší. Oproti loňskému prvnímu adventnímu víkendu návštěvnost i tržby rostly v řádech procent,” řekl ČTK mluvčí české pobočky Ikea Petr Chadraba s tím, že významnější navýšení firma očekává v nadcházejícím období.

“K zákazníkům obávaným tlačenicím nedochází, místa pro inspiraci i nákup je stále dost,” podotknul Chadraba. Zákazníci podle něj podobně jako v předchozích letech nakupují dekorace a potřeby ke stolování. “Sledujeme ale zvýšený zájem o nábytek do ložnic a kuchyní, následují obývací pokoje. Vypadá to, že letošní Vánoce oslaví mnoho českých domácností v novém,” řekl mluvčí.

Módní řetězec C&A o prvním adventním víkendu zaregistroval především poptávku po dárkových setech. “V dámském a dětském oddělení jde o balená pyžama převázaná stuhou a v pánském oddělení potom různá dárková balení zimních doplňků,” řekla ČTK mluvčí české pobočky C&A Hana Mayerová. Dodala, že stálicí v předvánočním sortimentu, který se velmi dobře prodává právě o adventních víkendech, je dárkový balící papír s různými motivy.

České domácnosti plánují za vánoční nákupy utratit podobně jako loni okolo 11.100 korun. Částka věnovaná na dárky se bude pohybovat kolem 6500 korun, za jídlo a pití pak Češi utratí 3500 korun. Letošními vánočními hity jsou podle obchodníků dětské tablety a mobily. Výrazně méně častým dárkem oproti minulým letem naopak budou elektronické čtečky, navigace, televize či fotoaparáty.

Obchodníci: Vánočními hity jsou dětské tablety a mobily

Vánoční nákupy očima internetu - o kterých nákupech se aktuálně nejvíc diskutuje on-line.

Praha – Letošními vánočními hity jsou podle obchodníků dětské tablety a mobily. Výrazně méně lidí najde pod stromečkem proti minulým letům elektronické čtečky, navigace, televize či fotoaparáty. Elektronické hračky chce k Vánocům čím dál víc dětí, současně klesá zájem o plyšové hračky. Populární je nadále Lego, boom zažívají hry jako Dostihy a sázky. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

V čele seznamu vánočních přání dětí jsou dětské tablety. “Děti obecně chtějí tu skvělou destičku, kterou používá máma i táta a skrývá tolik vzrušujících zážitků,” uvedl ředitel obchodů Sparkys Richard Vlček. Stejně jako loni je podle něj populární Roboryba, která ve vodě napodobuje pohyby své živé předlohy.

“Oblíbenost klesá zejména u digitálních foťáků a navigací. Vysvětlení je snadné, dnešní chytré mobilní telefony nabízejí i tuto funkcionalitu, a to v poměrně vysoké kvalitě, proto samostatný fotoaparát či navigaci s průměrnými parametry nepotřebují,” uvedl ředitel Kasa.cz Tomáš Machalínek.

V prodejnách Datart jsou hlavními vánočními bestsellery tradičně výrobky z oblasti technologických novinek jako jsou tablety, chytré telefony, robotické čističe (oken, okapů, bazénů), stejně jako malé kuchyňské přístroje a přístroje péče o tělo.

Elektronické čtečky jako dárek už neletí. “Jejich prodeje na internetu meziročně klesly téměř o 40 procent, a tak jich letos lidé pod stromečkem příliš nenajdou,” uvedl Tomáš Braverman ze srovnávače cen Heureka.cz. Podle něho jsou oblíbenými dárky i knihy, hitem je kuchařka Deník Dity P. nebo novinka od Dana Browna Inferno. Každoročně jsou oblíbené také společenské hry, letos prý Dostihy a sázky nebo karetní hra Bang!.

Letošními vánočními hity jsou podle obchodníků dětské tablety a mobily. Výrazně méně lidí najde pod stromečkem proti minulým letům elektronické čtečky, navigace, televize či fotoaparáty. Elektronické hračky chce k Vánocům čím dál víc dětí, současně klesá zájem o plyšové hračky. Populární je nadále Lego, boom zažívají hry jako Dostihy a sázky. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky. Na snímku z 29. listopadu je interaktivní hračka Furbo v jednom z pražských obchodů.

“Hitem Vánoc bude interaktivní plyšák Furby. Holčičky si přejí panenku Monster High a Equestria Girls – panenky s čarodějnickou tematikou. Trefou do černého budou také různé dráhy a společenské hry, a to hlavně vzdělávací a kreativní vzdělávací sady,” dodala Pavla Hobíková z Globusu.

Podle e-shopu Proděti.cz jsou vánočním hitem dřevěné hračky a plyšové houpačky pro děti. “Zákazníci hledají především originalitu, tj. hračky, které nejsou v ČR běžně k dostání. Na tržbách je vidět, že děti jsou to poslední, na čem by Češi chtěli šetřit. Zajímavé je, že se nejčastěji inspirují v pracovní době, objednávají ale večer, pravděpodobně v teple domova,” dodal Jan Staněk z Proděti.cz.

Podle obchodů Sparkys jsou nejvíce chtěnými hračkami pro kluky auta, zejména ty na dálkové ovládání. U dívek zase kreativní hračky, kdy si mohou například vyrobit návrh modelu pro svoji panenku, uplést šálu nebo vybarvit tašku. Podle Sparkys klesá oblíbenost plyšových hraček, jako jsou Medvídek Pú, Hello Kitty nebo Littlest Pet Shop.

Z analýzy 35.000 diskusních příspěvků na internetu týkajících se příprav na Vánoce společnosti Yeseter Now vyplývá, že nejvíce se diskutéři baví o dárcích pro děti. Ve 29 procentech diskusí se objevují tipy na hračky jako stavebnice, plovoucí auta, panenky a kuchyňky. Na 16 procent dárků bude pocházet z kategorie kosmetiky a parfémů, 15 procent tvoří oblečení včetně erotického spodního prádla, 14 procent zvažuje nákup elektroniky.

Štítky: internetový monitoring, Yeseter

PREVIOUS

Přepadení na Barrandově, drogy v Holešovicích. Kriminalita optikou mobilních dat

NEXT

Novinářská cena pro mladé talenty datové žurnalistiky
Related Post
11/04/2021
Sněmovní volby 2021: sledujeme šance, kdo vyhraje
17/02/2015
Vývoj nezaměstnanosti v letech 2000–2015
08/03/2016
Řekni, kde ty ženy jsou
10/03/2016
Najdi ženu (na mapě)
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25