25/05/2014
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
LATEST
  • Co říkají obrazy – závěrečný úkol
  • Videolab – finální verze videa
  • Jak se Češi stěhují kvůli práci
  • Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži,…
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší
Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek
Datová & kontextová žurnalistika
Čerstvá data, jak se šíří virus.
Datová & kontextová žurnalistika
Češi neumějí prodat svou práci. Světové
Home > Home
51 views 45 sec 0 Comment

Jaká nálada panuje ve světě?

Redakce - 25/05/2014

Z emotikonů použitých na Twitteru badatelé sestavují, jak se proměňují nálady na celém světě, a to v reálném čase v závislosti na aktuálním dění. Všímají si také pohlaví uživatelů a různých geografických oblastí.

Australská výzkumná organizace CSIRO ve spolupráci s The Black Dog Institute, institucí, která se specializuje na diagnostiku, léčbu a prevenci poruch nálad, jakými jsou deprese nebo bipolární porucha, sestavila webovou aplikaci, která přehledně zobrazuje různé emoce v reálném čase. Tweety obsahující emotikony značící překvapení, radost, smutek nebo strach jsou sledovány a zahrnovány do celkové analýzy nálad.

Už v minulosti se emoce na Twitteru staly předmětem zkoumání, například v barometru nálad složeném z tzv. hashtagů (# láska a # strach) nebo v měření rychlosti šíření různých emocí, ze kterého vyplynulo, že rozzlobené tweety se šíří nejrychleji. Měření emotikonů v menším měřítku už existuje ZDE a do nálad svých uživatelů nechává nahlédnout i samotný Twitter.

Zajímá vás, jak se cítí svět? :-)

 

 

Štítky: grafy, internetový monitoring, sociální sítě, svět v souvislostech, vizualizace

PREVIOUS

Ukrajinští voliči podle klíčových oblastí

NEXT

Kdo opravdu vyhrál Evropské volby?
Related Post
11/03/2014
iHNed.cz: Kdo naštve úředníky, čeká na informaci až tři roky. Vláda to nechce řešit
14/11/2010
Social Media Marketing v roce 2010
02/05/2014
Až to vypukne… kam se schovat?
24/03/2014
Otevřená data: Které země jsou nejvyspělejší a které zaostávají?
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
05/04/2023
Mýty o covidu a dětech: Prý nemohou onemocnět a ve školách se virus nešíří
03/04/2021
Smrt novinářky. Co se to vlastně děje?
09/10/2018
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc
[gdlr_core_button button-text="Get A Quote" border-radius="3px" background-color="#222" button-background="solid" button-link="http://demo.goodlayers.com/realfactory/contact/" button-link-target="_parent" margin-right="20px" ]

NEWEST

HOT NEWS

Spřátelené weby

TRENDING

TRENDING

MAIN

© Datová žurnalistika 2014-23