05/04/2023
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
  • Seminář k diplomové práci IV.
  • Informační vědy
  • Informační politika a management
  • Diplomová práce
LATEST
  • 1. Informační vědy
  • 2. Design informačních služeb
  • 3. Literatura, knihovní procesy a trh
  • 4. Učící se společnost
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Přehled Česká republika
1 487 views 1 min 0 Comment

Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data

Kateřina Mahdalová - 05/04/2023

Kdo určuje agendu v médiích? Podle Seznam Zpráv, které zmapovaly zastoupení žen a mužů v médiích, jsou to výrazně častěji muži. V rozhodujících pozicích jsou zastoupeni ze 75 procent.

Základní fakta o zastoupení žen a mužů v médiích

Ve veřejnoprávních médiích v České republice dominují ve vedoucích pozicích muži. Ženy ve vedení těchto médií tvoří pouze čtvrtinu.
V tištěných a on-line médiích s největším dosahem a celostátní působností je v současnosti jediná šéfredaktorka – z 18 porovnávaných tištěných deníků a týdeníků a 21 zpravodajských a publicistických webů.
V širším vedení soukromých médií (zástupci šéfredaktorů, vedoucí rubrik) je pouze čtvrtina žen, zatímco muži ovládají tři čtvrtiny vedoucích pozic.
V mediálních radách v České republice je méně než pětina žen. Ze 40 členů a členek pouze sedm jsou ženy.

PREVIOUS

Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku

NEXT

Jak se Češi stěhují kvůli práci
- Published posts: 289

Kateřina Mahdalová

Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v ČTK, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, DPA a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu za roky 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé v kategorii Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek. Za rok 2020 si v kategorii Inovativní online žurnalistika odnesla vítězství. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Related Post
07/08/2013
Obliba Rusnoka jako premiéra podle internetových příspěvků klesla
20/03/2024
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
11/05/2016
Chystá se cenzura internetu, náklady ponesou uživatelé
02/05/2015
Praha otevírá svá data vývojářům
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25