Obliba Rusnoka jako premiéra podle internetových příspěvků klesla

Obliba premiéra Jiřího Rusnoka mezi lidmi vyjadřujícími se na internetu klesla. V den jeho jmenování bylo na internetu 26 procent pozitivně laděných příspěvků na jeho adresu, což bylo nejvíce ze všech politiků, o nichž se diskutuje. V uplynulém týdnu činil tento podíl 18 procent, tedy méně, než kolik kladných příspěvků bylo věnováno jeho předchůdci Petru Nečasovi. Zároveň přibylo lidí, kteří nevěří, že Rusnokova vláda dnes získá důvěru Sněmovny. 

Vyplývá to z analýzy, kterou pro ČTK zpracovala společnost Yeseter Now pod značkou MemePower. Firma analyzovala 332.709 příspěvků, které se od 25. června objevily na českém internetu.

V uplynulém týdnu největší počet pozitivně laděných internetových příspěvků byl o Nečasovi, a to 24,5 procenta. Následovala předsedkyně Sněmovny Miroslava Němcová (ODS) s 23,7 procenta, třetí poslanec ČSSD a jihomoravský hejtman Michal Hašek s 23,2 procenta kladných příspěvků. Předsedovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, prezidentu Miloši Zemanovi a místopředsedovi TOP 09 Miroslavu Kalouskovi bylo věnováno od 21,9 do 20,5 procenta pozitivních příspěvků.

Společnost Yeseter Now uvedla, že převážná část veřejnosti vyjadřující se na internetu považuje podle nejčastějších slovních spojení Rusnoka za nedůvěryhodného, propojeného s vlivnými lobbisty a podnikatelskými skupinami. O jeho propojení s vlivnými podnikateli mluví zhruba čtvrtina lidí na internetu, podle 19 procent je napojený s Stranou práv občanů – zemanovci a podle 18 procent nemá mandát od voličů. Shodných 15 procent veřejnosti na internetu uvádí, že Rusnok nesleduje zájmy občanů a celkově je nedůvěryhodný.

Přibližně tři týdny po jeho jmenování premiérem bylo ale 56 procent lidí přesvědčeno, že jeho vláda získá důvěru. V dalším týdnech si to podle analýzy myslelo 48 procent veřejnosti.

Autor: ČTK

 

Kateřina Mahdalová 203 článků
Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v České tiskové kanceláři, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, Deutsche Presse Agentur a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu v letech 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé za „Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek“. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Názor? Sem s ním!

Reagovat

Váš e-mail nebude viditelný veřejně.


*