25/11/2012
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
LATEST
  • Co říkají obrazy – závěrečný úkol
  • Videolab – finální verze videa
  • Jak se Češi stěhují kvůli práci
  • Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži,…
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší
Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek
Datová & kontextová žurnalistika
Čerstvá data, jak se šíří virus.
Datová & kontextová žurnalistika
Češi neumějí prodat svou práci. Světové
Home > Rubriky Datová žurnalistika
31 views 56 sec 0 Comment

O kom píší francouzská média nejčastěji?

Redakce - 25/11/2012
Zahraniční zpravodajství vždy tak nějak reflektuje zájmy dané země. To byl můj předpoklad, se kterým jsem vstupoval do další analýzy. Kam jsme s týmem z předchozí analýzy dospěli?

Ale nejdřív k metodologii. Vzali jsme si Google News a v nich vyhledali veškeré zahraniční zpravodajství původem z Francie v období 12.-18.11.2012. Analyzovali jsme celkem 93 zpráv, které zmiňovali 27 různých zemí. Podívejte na graf.

Na tomhle projektu je ideální vyzkoušet si, jak jednoduše umí Google Mapy vizualizovat data (živý náhled přímo v Google Docs).

Finální rozložení samozřejmě reflektuje aktuální dění – z analýzy je tedy patrný nejen konflikt v Sýrii a Izraeli, ale i prezidentské volby v USA. Pohled na mapu však zanechává dojem, že se francouzská média stále soustředí na bývalé africké kolonie a vesele ignorují např. Indonésii a okolí.

A pokud vás zajímá důvod, proč se do diskuze o Francii samotné zapojila i Velká Británie, koukněte na titulku Economistu.

Tato analýza není nic zázračného (a je to vlastně jenom další splněný úkol), ale ukazuje jednu důležitou věc – na internetu je hromada informací a jednoduchá vizualizace vnáší nové poznatky.

Autor: Honza Páv

Štítky: internetový monitoring, mapy, média, mediální gramotnost, sociální média, svět v souvislostech, volby

PREVIOUS

Obama vs. Romney v českém zpravodajství na internetu

NEXT

Příjmy z inzerce na sociálních médiích vzrostou v roce 2016 na dvojnásobek
Related Post
17/03/2014
Datawovn: Jak tráví čas různé věkové skupiny lidí?
13/01/2014
V roce 2013 bylo vězněno 211 novinářů
25/07/2014
Der Spiegel: Tahle města nejsou pro chudý
13/11/2013
Které státy ohrožuje změna klimatu?
Comments are closed.
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
05/04/2023
Mýty o covidu a dětech: Prý nemohou onemocnět a ve školách se virus nešíří
03/04/2021
Smrt novinářky. Co se to vlastně děje?
09/10/2018
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc
[gdlr_core_button button-text="Get A Quote" border-radius="3px" background-color="#222" button-background="solid" button-link="http://demo.goodlayers.com/realfactory/contact/" button-link-target="_parent" margin-right="20px" ]

NEWEST

HOT NEWS

Spřátelené weby

TRENDING

TRENDING

MAIN

© Datová žurnalistika 2014-23