Možná vás to překvapí, ale podle údajůSvětové turistické organizace (porovnávána je roční návštěvnost v absolutních číslech za rok 2012) je zdaleka nejatraktivnější zemí pro turisty Francie. Česká republika je na 28. místě z 50 zemí, za Polskem a Maďarskem. Čím světlejší barva, tím má země nižší návštěvnost. Čím sytější odstín, tím je návštěvnost vyšší. Země zobrazené v šedých odstínech se do TOP 50 nevešly, nebo nejsou známa jejich turistická data.
Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v České tiskové kanceláři, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, Deutsche Presse Agentur a dalšími).
Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu v letech 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé za „Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek“. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává.
Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.
Obě dámy se v nejoblíbenější čtveřici objevují od chvíle, kdy ohlásily svou kandidaturu. Posledních čtrnáct dní se pak drží na prvních dvou příčkách: Zuzana Roithová (58,5 %) a Táňa Fischerová (53,4 %). Za nimi následuje stálice v […]
Earlier this year I gave a talk on data journalism at a conference at Stanford University that focused on the right to information and transparency in the digital age. The talk focused on sourcing practices in data […]
Názor? Sem s ním!