08/01/2015
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
  • Seminář k diplomové práci IV.
  • Informační vědy
  • Informační politika a management
  • Diplomová práce
LATEST
  • 1. Informační vědy
  • 2. Design informačních služeb
  • 3. Literatura, knihovní procesy a trh
  • 4. Učící se společnost
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Kontext Analýzy
2 551 views 7 min 60 Comments

Kolik bude v Česku muslimů za 15 let? Pořád skoro žádní

Redakce - 08/01/2015

V souvislosti s nedávnými teroristickými útoky v Paříži se opět začíná mluvit o populačním růstu muslimů a jejich imigraci do Evropy. Budeme už za pár let zemí minaretů? Pojďme se podívat, co o tom říkají data.


Poměrně dobrých zdrojem informací o populačním růstu muslimských komunit nejen v Evropě je výzkum z roku 2011 provedený organizací Pew Research Center. Je doprovázený i řadou vizualizací. Kromě velikostí muslimských komunit pracuje s demografickými daty (např. porodnost) a odhaduje imigraci. Ne každý ale vládne angličtině, a tak jsem pro vás hlavní zjištění přeložil.

V Česku skoro žádní muslimové nejsou (a nebudou)

Podle sčítání lidu z roku 2011 se u nás k islámu přihlásilo 1 921 lidí, tento počet je ale podhodnocený, protože ne všichni muslimové jsou do sčítání zahrnuti nebo uvedou islám jako své vyznání. Studie ministerstva vnitra z roku 2007 uvádí 11 235 muslimů v Česku. To je 0,11 % populace (1 muslim připadá na 919 nemuslimů). Podle výše zmíněné studie Pew Research Center zůstane podíl muslimů okolo 0,1 % i v roce 2030.

Podíl muslimů v Česku názorně ukazuje následující obrázek. Modrý panáček vlevo nahoře je jeden muslim a zbytek panáčků jsou nemuslimové (těch je 919).

Muslimové zůstanou menšinou i v západní Evropě

V celé Evropě vzroste podíl muslimů v letech 2010-2030 z 6 % na 8 % populace. Z celosvětové muslimské populace jich bude v Evropě žít jen asi 3 %. Většina muslimů bude i za patnáct let nadále žít ve východní Asii, na Blízkém Východě a v Africe. Členskými zeměmi EU s největším podílem muslimů zůstanou Kypr (23 %), Bulharsko (16 %), Francie (10 %) a Belgie (10 %). Dokonce i v zemích čelících přistěhovalectví ze severní Afriky bude v roce 2030 muslimů pořád relativně málo: Ve Španělsku 3.7 %, v Itálii 5,4 %.

Jak se změní podíl muslimů v jednotlivých zemích EU, si můžete prohlédnout na tomto grafu (nahoře lze přepínat mezi roky 2010 a 2030):


 

Nejvíce muslimů v Evropě je (a bude) v Rusku

Zajímavé je, že největší muslimská komunita (co do absolutního počtu lidí) ze všech evropských zemí žije v Rusku. Do roku 2030 se zvýší ze současných 16 na 19 milionů. I tak to ale bude jen 14 % ruské populace. Následovat bude Francie s necelými 7 miliony muslimů a dále Velká Británie a Německo (obě země každá asi 5,5 milionu muslimů).

Počet muslimů roste, ale stále pomaleji

Muslimská populace nyní roste rychleji než zbytek obyvatel (celosvětově skoro dvojnásobně) a islám je i nejrychleji rostoucím náboženstvím v Evropě. Důvodem je relativně vyšší porodnost a skutečnost, že velká část muslimské populace je nyní v produktivním věku. V poslední době se navíc díky modernizaci snižuje dětská úmrtnost a prodlužuje délka života v řadě muslimských zemí.

Kdyby evropská muslimská populace rostla v budoucnosti stále stejným tempem jako dnes, Francie by dosáhla 50 % muslimů až v roce 2091 (v té době mi bude 103 let) a Česká republika by byla většinově muslimská v roce 2225. V populárním sci-fi seriálu Star Trek to zhruba odpovídá době, kdy hvězdná loď Enterprise zkoumá galaxii.

Jenže tempo přírůstku muslimské populace není konstantní, v čase dokonce klesá. Zatímco v letech 1990-2010 rostl počet muslimů celosvětově o 2,3 % ročně (u nemuslimů to bylo 1,2 %), v letech 2020-2030 růst zpomalí na 1,4 % (u nemuslimů 0,6 %). Důvodem tohoto poklesu je opět modernizace, zejména pokles porodnosti spojený s růstem vzdělanosti v muslimských zemích. Následující graf ukazuje vývoj porodnosti u zemí s muslimskou a nemuslimskou většinou:

 

Mylně si myslíme si, že muslimů je mnohem více

Je zajímavé, že většina lidí v řadě evropských zemí vůbec nemá představu o velikosti muslimské komunity. Podle studie citované včera v The Economist je podíl muslimů mnohem menší, než jak ho odhadnou nemuslimové, když se jich na to zeptáte. Následující graf ukazuje dostupná čísla. Nahoře si můžete přepnout mezi tím, co si o podílu muslimů myslí lidé v dané zemi, a skutečnými čísly:

Bylo by zajímavé zjistit, na kolik procent Česi odhadují velikost muslimské populace u nás a o kolik by to převyšovalo skutečný podíl 0,1 %.

 


 

Autor: Kamil Gregor, datový analytik a politolog, působí v občanském sdružení KohoVolit.eu a na Katedře politologie Masarykovy univerzity v Brně. Zabývá se aplikací kvantitativních metod v sociálních vědách a hlasováním politických reprezentantů v zastupitelských sborech.

Článek byl původně publikován na blogu Aktuálně.cz, redakce Datové žurnalistiky ho přebírá s laskavým svolením autora.

Pokud se vám tento článek líbí, podpořte občanské sdružení KohoVolit.eu pomocí DMS na číslo 87777 s textem: DMS ROK KOHOVOLIT (cena 30 Kč, z toho 27 Kč pro KohoVolit.eu).

 

Foto: Wikimedia Commons

Štítky: Česká republika, datová žurnalistika, Evropa, grafy, islám, migrace, náboženství, svět v souvislostech, svoboda vyznání, uprchlíci, vizualizace

PREVIOUS

Všichni jsme proti těm barbarům, pláčeme s vámi

NEXT

Ne mým jménem
Related Post
25/03/2014
Otevřená data uspoří miliardy
08/03/2016
Řekni, kde ty ženy jsou
06/05/2014
Čeští europoslanci: Pracují? Víme o nich?
06/12/2017
Jak se v Česku píše a mluví o #metoo
60 Comments
    Bohemica
    08/01/2015

    Někdy stačí muslimů skutečně málo. Třeba 2-3 jedinci se samopaly v ruce…

      Redakce Post author
      08/01/2015

      A jindy stačí manželé Stodolovi nebo bílý, nemuslimský, hezky český heparinový vrah. I když lepší příklad je spíš Anders Breivik. Čím jménem vraždil? Naším rozhodně ne.

        redakce
        10/01/2015

        evropa-norsko má jednoho breivika,
        muslimové mají desetitísíce breiviků,
        http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

          Redakce Post author
          11/01/2015

          Nejsou to desetitisíce a není to v Evropě. Terorismus se z 82 % týká pouhých pěti zemí, z toho ani jedna jedna není západní. Teror islamistů se pak z 90 % týká muslimů, kteří jsou obětmi útoků. http://www.datovazurnalistika.cz/terorismus-se-vyskytuje-pouze-v-peti-zemich/

            sasky
            07/07/2015

            Hustej přístup. Teď muslimové vraždí v muslimských zemích a po příchodu do Evropy jako mávnutím kouzelného proutku vraždit přestanou. Dokážete také obhájit názor, proč je přijmout, nebo umíte jenom napadat argumenty opozice jako většina politiků?

              Redakce Post author
              07/07/2015

              Vraždí vrah, bez ohledu na svou víru. Je úplně jedno pod jakou vlajkou vraždí, vražda je zločin, a pokud k němu dojde, vrah musí být potrestán.

          Josef Málek
          25/01/2015

          Vážení, celkem by mě zajímalo, ze kterých prstů si ty Vaše krásná čísla cucáte. Dle obecně platné hlouposti vysokoškolských diplomů, zapomínáte při té Vaší vědecké odbornosti na další a další faktory(příp. čísla) s tím související a na jednoduchou logiku. NAŠE KULTURA VYMÍRÁ POPŘÍPADĚ SE MÍSÍ S TOU CIZÍ. Započítáváte vůbec mezi ty “Vaše Muslimy” ty z nich, kteří se již rodí v patřičných zemích a tedy jsou officiálně “rádoby” nemuslimové, ale fakticky Muslimové, vzhledem k jejich víře a výchově ? Nebo berete statistiky se stupidním dělením obyvatelstva, které s touto DOST PODSTATNOU SKUTEČNOSTÍ nepočítají ??? Jinak ano, u nás jich opravdu tolik není, nám se to tu pro změnu barví do žluta, podstatný fakt ovšem, kterým jest vymírání naší kultury se nemění. Takže což takhle si ty Vaše uklidňující teorie trochu přehodnotit a zamyslet se nad nimi komplexněji a třeba více používat logiku a rozum ?

            Sweden*****
            24/09/2015

            Dobrý den pane Málku. Jakmile jsem začal číst váš komentář, říkal jsem si, že budete asi inteligentní člověk. Pokud máte nějaký lépe zpracovaný výzkumný projekt, rád si ho přečtu, pokud ne řeknu ti to samé co ty říkáš těm, kteří si s tímto výzkumem dali tu práci: Zkus se nad sebou zamyslet a třeba více používat logiku.

        Dan
        21/01/2015

        Ja nevim Stodolovi byli proti tem co zcela umyslne a zamerne dali do obehu otraveny alkohol s umyslem povrazdit co nejvic lidi metanolem, ti nemaji ani na Breivika.

      Viktor
      08/01/2015

      naprosto souhlasím

    Pavel Vlach
    08/01/2015

    Zajímavý článek, který bohužel kazí úvodní mapa. Ta totiž nedodržuje základní kartografická pravidla. Není možné takto vizualizovat absolutní data, vede to ke značnému zkreslení předávané informace. Vhodnější by bylo tímto způsobem zobrazit podíl muslimů v jednotlivých zemích nebo ještě lépe použít jinou metodu tematické kartografie.

      Redakce Post author
      08/01/2015

      Dobrý večer, máte samozřejmě pravdu. Zkusíme to ještě vyměnit.

    Viktor
    08/01/2015

    co říct k číslům. OK. Ovšem jakou hrají roli teď v “životech” těch mrtvých a jejich rodin? Zkuste článek přeložit do francouštiny a poslat ho pozůstalým těch mrtvích jako že “všechno je cajk”. Proti slušným lidem odjinud nic nemám, naopak si rád pokecám. Ale vadí mi, že se vždycky musí stát něco jako teď ve francii, aby si lidi lámali nad některýma věcma hlavu a řešili prevenci do budoucna. To co se stalo nemůže zůstat bez odezvy, musí padnout nějaký rozhodnutí, co změnit.

      Redakce Post author
      08/01/2015

      Skutečnost, že se nějaký vrah dovolává Alláha, neznamená, že jsou za vraždu zodpovědní všichni stoupenci islámu. Celá muslimská komunita se od vražd v Paříži distancovala, vrazi nejednali jejich jménem. http://www.datovazurnalistika.cz/vsichni-jsme-proti-tem-barbarum-placeme-s-vami/

        Mirek
        09/01/2015

        Ten jejich distanc je jen taktika, až se za blíže neurčenou dobu objeví další vrazi z řad těch co se “distancovali”, zbytek se opět distancuje. Přestaňte být naivní a podívejte se, kolik procent muslimské populace stačí aby v ulicích hořela auta ……

          Redakce Post author
          09/01/2015

          Měl byste vědět, že jednou z obětí střelby v redakci Charlie Hebdo byl její korektor, alžírský muslim Mustafa Ourrad.

            lumumba
            09/01/2015

            Urazel proroka! To podle koranu nesmi a tudiz je jeho zabiti zcela podle vsech pravidel, ne? Pokud to dobre chapu. nebo mi to nejak lepe vysvetlete, prosim.

          ano
          11/01/2015

          Ano, je to len taktika, aj moslimsky policajt, ktoreho teroristi zabili sa nechal len takticky zastrelit a moslimsky predavac, ktory zachranil 15 zidovskych nakupujucich v supermarkete postupoval len cisto takticky. Klobuk dolu pred touto logikou.

        Troll
        09/01/2015

        Vážně celá komunita?

        Petr
        09/01/2015

        Promiňte, ale pokud představitel muslimů v Čr veřejně v teelvizi prohlásí, že právo šária vůči ženám je moudré a evropané potřebují čas, aby ho pochopili a že ukamenování je v pořádku, protože to tak napsal bůh, tak to pro mě znamená, že tady ten problém EXISTUJE.

        Navíc spousta z nich tvrdí, že lhát není problém, pokud to je v prospěch jejich víry – jak jim mají potom ostatní lidé věřit?

        Pro mě nějaké takové mediální odsouzení nezanmená vůbec nic, protože si myslím, že není upřímné a dál se budou snažit prosazovat své zájmy.

          Redakce Post author
          11/01/2015

          Kdo je představitel muslimů v ČR? Předseda patnáctičlenné organizace? A pokud jde o důvěru, většina Čechů například vůbec nevěří vlastní politické reprezentaci. Co s tím?

            Dan
            21/01/2015

            Mluvil v TV za vsechny muslimy v CR, tak bud si ho uklidnete, nebo to co rekl myslel vazne, a to za vsechny muslimy v CR, tudiz jako kdyby rekl dockejte casu jako husa klasu a pak uvidite. A co se tyce duvery Cechu v “politickou reprezentaci” To je proste banda nadlidi, co ovladla CR a na ne budou muset obycejni lide drit, vy nam do toho jeste chcete narvat sariju a kdovico jeste, nedivte se ze neverime ani nasi jak vy “rikate politicke reprezentaci” ani vam

              Tom
              07/07/2015

              A když něco řekne Zeman, taky to říká za všechny Čechy?

        Velkev
        17/01/2015

        :) preto moslimovia vo svojich krajinach vrazdy oslavovali

    Taco
    08/01/2015

    Nesouhlasím s jejich jednáním, vyznáním, morálními představami. Ale nejsem si jist, zda jsme to s tou naší xenofobií nějak zvlášť vyhráli.

    Mirek
    09/01/2015

    Ty grafy si strčte za klobouk, ta islámská pakáž není pravidelně rozmístěná mezi obyvatelstvem ale tvoří ghetta. Žití poblíž, takové zóny se stoupající hustotou zastoupení muslimského obyvatelstva, přibližuje žití v pekle. Měl by jste to zažít, to by Vám tohle mávání čísly nešlo tak snadno.

      Jiný Mirek
      10/01/2015

      Sám jsi pakáž a přestaň dělat nám Mirkům ostudu.

        Mirek
        10/01/2015

        Něco k tématu by se ve Tvé hlavince nenašlo?? :D

    mazzy
    09/01/2015

    Paříž včetně aglomerace má 10 000 000 lidí. Útočníci byli 2 = 0.000002 % populace. Policistů je 80 000. = Paříž je totálně vzhůru nohama. Kdyby útočníků bylo 20??? :D
    Řeknětemi vážení datoví nikoli žurnalistici nýbrž žongléři, jaký je aktuální podíl náboženských aktivistů v rámci muslimské populace žijící v Evropě, připravených bojovat za čest proroka momentálně dosti populárním způsobem? Prosím o vyjádření procenty.

    Víte, ono to, že u provádění takových útoků jistí lidé provolávají “Allah Akbar” nebude taková náhoda, jak se nám snažíte předestřít, jistě to bude mít někde svůj kořen a realita je taková, že i jisté procento takovýchto lidí se prostě v muslimské populaci nachází. Jde prostě o to, že jisté náboženské / sociální / kdovíjaké skupiny těchto “samozřejmě že individuelních případů nemající vůbec žádný vztah k žádnému náboženství” tyto experty absorbují/vychovávají/produkují v mnohem větší míře neli jiné skupiny ;)

    Redakce Post author
    10/01/2015

    Pro terorismus není v islámu místo: https://twitter.com/Ferdjinsights/status/553061811042656256/photo/1

    Monika
    10/01/2015

    Absolutně nechápu co lidí šílí! Měli by přestat koukat na novu a jí podobné! To co se stalo v Paříži je smutná událost, ale kvůli tomu nebudu nenávidět všechny muslimy! Nejde házet všechny lidi do jednoho pytle! Tady to nikdy nepochopím! Jsem ráda, že jsou stránky které se snaží propagovat, i jiný názory než že nás obsadí muslimové atd! Lidi, otevřete oči a používejte trochu ten rozum!

      mirek
      10/01/2015

      mám příbuzné ve Francii a podotýkám,že nejsou žádní xenofobové,jejich nemovitost díky přistěhovalcům – muslimům klesla hodnotově na pětinu,večer se bojí vycházet ven,muslimské děti dělají neskutečný bordel,napadají je,sami jim říkají,že až jich tam bude více,tak s nimi zatočí,po těchto zkušenostech příbuzní raději nemovitost prodávají a stěhují se

      Dan
      21/01/2015

      Netreba koukat na NOVUstaci vyrazit dio sveta, i kdyz dnes uz staci maly vylet po CR

      Sweden*****
      24/09/2015

      Na této konverzaci se mi líbí, že není stupidní jako některé jiné třeba na FB. Všichni co tu píšete ať už na jedné či na druhé straně, píšete k věci a zbytečně nenadáváte a nepíšete věci, které jsou občas podobně nechutný jako aktivita některých z Islámského státu. Musím přiznat, že se mi tato stránka líbí, vím že některým z vás ne. Řeknu vám však proč. Často poslouchám nebo čtu, ať už ve škole od spolužáků, či dokonce od některých svých příbuzných věty typu: Nabodnout je na kůl, či: postřílet. O těchto lidech si myslím, že by měli přejít na stranu Islámského státu, protože by tam skvěle zapadli. V této stránce je naděje, ať už jsou ta čísla pravá či ne, jsou příjemnější než věty, které jsem před chvílí psal.

      Mám stejný názor jako Monika. Chápu, že se lidi bojí, ale nemyslete si, že se uprchlíci nebojí. Strachu jistě zažili víc než dost. Ono žít ve válce není žádná sranda. A ač si myslím, že se mezi uprchlíky najdou i lidé, kteří sem přicházejí s jinými úmysly, jsou mezi nimi také lidé, kteří nutně potřebují pomoc. Nemají nic. Jejich domovy jim zdevastovali a jejich rodiny kolikrát zabili. Přišli sem hledat lepší život, protože je pro ně Evropa místo, kde ho mohou najít. I já se bojím. O své blízké, naši vesnici i stát. Ale náš strach těm lidem nepomůže.

      Teroristické útoky se dít budou, bohužel, vždy se nějaký blázen najde, ať už je bude provádět běloch, černoch, indián či jeden z těchto muslimů. Uznávám sám nežiju vedle nějaké muslimské skupiny, ale také nejsem jeden z nich a nevim jak se cítí. Ani jedna z těchto dvou stran to nemá jednoduché (teď myslím lidé, kteří bydlí v jejich blízkosti a mají strach, a pravé uprchlíky-tím myslím ti co přišli za lepším životem a ne vraždit). Každopádně pořád věřím tomu, že se nějak dá spojit pomoc a zbavení se strachu. Nechci se s někým z vás hádat, to už sem si užil dost, vidím že máte dostatečný důvod bát se víc než já, ale každopádně nemůžem nechat zhasnout svíčku naší naděje a víry. Doufám, že ať už se stane cokoliv bude to dobré pro obě ty strany.

    mirek
    10/01/2015

    dle vašeho grafu(ještě ke všemu silně podhodnocenému) se počet muslimů v některých zemích zdvojnásobí-tomu říkáte,že se jejich počet nezvýší???

    Tomáš
    10/01/2015

    Docela zděšující graf, když si to dá člověk do souvislosti. Pokud je počet muslimů tedy dejme tomu stagnující, avšak potíže s nimi stále stoupající, tak to znamená, že počet tzv. umírněných muslimů klesá a narůstá počet radikálních.

      Redakce Post author
      11/01/2015

      Jaké přesně potíže jsou s evropskými muslimy? A jak stoupají?

        Tomáš
        11/01/2015

        Aha, milá redakce. Pokud nesledujete dění, pak nemá smysl cokoli psát. Každopádně děkuji za zveřejnění příspěvku.

          Redakce Post author
          11/01/2015

          Dění samozřejmě sledujeme. Chtěli jsme se ale dozvědět od vás, jaké přesně potíže máte na mysli.

            Reakce
            12/01/2015

            Jaké potíže? Třeba každodenní zážitky občanů Francie, Velké Británie či Švédska, kteří zažívají slovní napadání, výsměchy a výhružky (ve stylu “až to tady převezmeme, tak uvidíte!”, kromě toho znásilnění (obhajované zvrácenou vírou a právním systémem šárii – wtf?!), přepadení, útoky, vraždy. Anebo ujišťování od “umírněných” o tom, že “až to tady převezmeme, uděláme tady pořádek, buď budete platit daň, nebo konvertujete a bude to tak spravedlivé a v pořádku”…

            Nebo nastupující generace muslimů…děti, které schvalují masakr novinářů…

    Martin Komín
    10/01/2015

    Sčítání lidu bych tu vůbec nebral do huby, k romské národnosti se přihlásilo cca 5.000 Romů, a kolik jich tu je, že …

      Redakce Post author
      11/01/2015

      Národnost je umělý konstrukt.A jak souvisí s náboženským vyznáním?

        Nobody
        11/01/2015

        Souvisí to stejně tak jako když se spousta muslimů nepřihlásí k islámu jak SÁM píšete v článku. A bylo by fajn kdyby lidé co viděli muslima pouze z vlaku přestali vydávat články jako tento. A to že si dovolíte napsat, že CELÁ muslimská komunita odsoudila tyto útoky jenom dokazuje, že jste prachobyčejný lhář a bezpáteřní zbabělec. Důkazy které stačilo googlit necelých 30 vteřin: http://www.barenakedislam.com/2015/01/07/hundreds-of-muslims-in-sweden-celebrate-terrorist-attack-on-charlie-hebdo-in-france-shouting-islam-will-take-over-the-world/ a http://mashable.com/2015/01/07/charlie-hebdo-shooting-supporters/
        Klidně přidám jestli se necitíte dostatečně trapně ;)

      Dan
      21/01/2015

      Scitani lidu je uplne k nicemu, vysledkem jsou totalne nepravdiva data, jsou mista kde se cesky nedomluvim, at uz kvuli rustine ukrajinstine vietnamstine ci arabstine, a podle statistik CSU asi vzdy potkam vsechny najednou i s navstevou pribuznych ze zahranici

    Svetylko
    11/01/2015

    Díky za tento článek, už mi ty xenofobni kraviny o islamizaci Česka na Fejsbuku pekne lezou na nervy.

    Gnn
    12/01/2015

    Mila redakce…. Tento clanok je podla mna uplne zbytocny, data su zavadzajuce a citatelov sa snazi ukludnit tym, ze vlasne su tu ziadny muslimovia neni a nebudu v dohladnej dobre. Mne je v podstate jedno ci je niekto musim, beloch, cernoch… ale nieje mi jedno ked zanika nasa kultura na ukor inej. Tu sa nebavime o 15 alebo 30 rokov ale obdobi 100 rokov+. Az cas ukaze ci nam tu vznikne nova spolocnost(kultura) alebo X get kde budu separovany, biely, cierny, cinania, muslim… tak ako to je napr v Amerike.

    jete
    15/01/2015

    …milá redakce jděte do hajzlu a nebo k muslimákům.Nás neuklidníte hovadinou,kterou tu píšete.Příbuzní bydlí v Teplicích…tam to vykládejte….

      Redakce Post author
      17/01/2015

      Čtěte: http://echo24.cz/a/wBtNT/manzele-z-teplic-vyrazili-na-pomoc-jezidum-do-kurdistanu#uCEgVMjiCMW1gEBT.01

    elis
    15/01/2015

    Achjo lidi, chce se mi z vas brecet. Rozhodne nikomu nic vymlouvat nebudu, ale neznalost nekterych lidi, kteri sleduji jen zpravy na netu opravdu stoji za to. :(

    Velkev
    17/01/2015

    Mila redakcia, citam si vase komentare v diskusii a vsimla som si, ze moslimov iba obhajujete. Vidite u nich i nejake problemy alebo su podla vas naozaj tak fantasticki a bezchybni?

      Redakce Post author
      18/01/2015

      Jestli něco obhajujeme, je to zdravý rozum a lidskost. Jako netvrdíme, že za vraždu muslima v Drážďanech mohou úplně všichni obyvatelé původní Evropy (ostatně, kteří vlastně jsou ti “původní”?), nechápeme ani půl druhé miliardy muslimů jako jednolitou skupinu, kterou je možné vinit z vražd novinářů nebo dalších teroristických činů. Pachatel má vždy jméno. Stejně jako má jméno mladý muslim, který pracoval v košer obchodě, kde zachránil před teroristy nějakých patnáct lidí. Jméno má i náš kamarád, který pochází z Turecka, kde se k islámu hlásí 98 % lidí, ale on zrovna je nevěřící. Nesdílíme tolik rozšířený strach z cizího, neznámého (co o muslimech vlastně víme? a o kterých přesně? víme vůbec něco o muslimech malajských? albánských? ruských?) a odmítáme se podílet na hromadném očerňování lidí jakéhokoli vyznání.

    Vítězslav Janás
    22/02/2015

    Já si nemyslím, že je v ČR v současnosti moc muslimů. Zasazuji se ale o to, aby to tak zůstalo.

  • Zajímavé zdroje k tématu předsudků a islamofobii « Hospodská zamyšlení - osobní blog Pavla Ungra

  • vlci
    27/06/2015

    To je ale blbej sluníčkovej článek ….

    Ignacius
    21/10/2015

    JAK NA ZŠ V TRUTNOVĚ INTOXIKUJÍ DĚTI ISLÁMEM
    Pořád nemohu věřit svým očím, když jsem se na webu Základní školy Komenského v Trutnově dočetl o tom, jak v povinné hodině výuky učitelka, pod rouškou dějepisu, doslova intoxikuje 7.A islámem – konkrétně ponižováním žen čádorem, hidžábem a burkou (což jsou islámské atributy v mnoha zemích EU zakázaných zákonem).
    http://mec-pravdy.blogspot.cz/2015/10/jak-na-zs-v-trutnove-intoxikuji-deti.html

      Redakce Post author
      21/10/2015

      Musíme přiznat, že jsme doufali, že naši čtenáři jsou natolik gramotní, že rozpoznají rozdíl mezi výukou a mezi vnucováním víry.

    Efarmostys
    14/02/2016

    Hm… Takže ten článek není moc optimistický (ačkoli se tak tváří), muslimové se jednou rozlezou po Evropě. I když mnohem později než říkají některé současné varující odhady. Ve Francii, Dánsku, Velké Británii. Holandsku, Německu to začne. Polovina muslimů tam nebude za 20 let, ale řekněme až za 70 let, ale bude. Takže děti mých dětí se zoufale budou dívat jak se ta pakáž rozlézá po celé Evropě a mění demokratické zákony na barbarské muslimské. Depresivní.

      Redakce Post author
      14/02/2016

      Evropa byla schopná přijmout daleko větší počty imigrantů, jenže se kolem toho nešířila taková panika. Milionu příchozích Vietnamců v 70. a 80. letech si tu nikdo pomalu ani nevšiml.

  • Islám, současná migrační krize a my 3/7 - FreeMagOne

  • Why is the Czech Republic So Hostile to Muslims and Refugees? – EuropeNow Journal

Comments are closed.

US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25