27/12/2013
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
LATEST
  • Co říkají obrazy – závěrečný úkol
  • Videolab – finální verze videa
  • Jak se Češi stěhují kvůli práci
  • Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži,…
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší
Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek
Datová & kontextová žurnalistika
Čerstvá data, jak se šíří virus.
Datová & kontextová žurnalistika
Češi neumějí prodat svou práci. Světové
Home > Home
44 views 3 min 0 Comment

Zemana po vánočním projevu většina lidí na internetu kritizovala

Kateřina Mahdalová - 27/12/2013

Prezidenta Miloše Zemana po jeho vánočním poselství většina lidí na internetu kritizovala. Více než čtyři pětiny příspěvků na českých zpravodajských serverech nebo sociálních sítích, které se týkaly Zemana, vyzněly negativně.

Oznámila to dnes společnost Yeseter Now na základě analýzy 53.021 diskusních příspěvků k politice, z nichž 15.479 se vyjadřovalo k prezidentovi.Zájem o politiku podle společnosti těsně před Vánocemi a během svátků v diskuzích na internetu opadl. Například k premiérovi v demisi Jiřímu Rusnokovi se ve sledovaném období od 18. do 27. prosince vztahovalo jen několik stovek diskuzních příspěvků. O prezidenta naopak zájem stoupl, a to hlavně díky jeho čtvrtečnímu vánočnímu poselství. Jen dnes a ve čtvrtek se Zemana týkalo téměř 6000 příspěvků. Ale 80,5 procenta z nich vyznělo podle Yeseter Now negativně.

„Z věcnějších připomínek k projevu vyplývá, že veřejnost nejčastěji kritizuje Zemanův egoismus, který z jeho projevu cítila,“ sdělila ČTK Kateřina Mahdalová z Yeseter Now. Velká část diskutujících také záporně hodnotila přesun prezidentského projevu z tradičního 1. ledna na vánoční svátky. „Větší část veřejnosti hodnotí Zemanův výběr termínu pro projev negativně s tím, že 1. leden uvolnil svému předchůdci Václavu Klausovi, kterého si však veřejnost podle značně rozšířeného mínění už slyšet nepřeje,“ doplnila. Klaus totiž na Nový rok vystoupí v pořadu Partie televize FTV Prima.

Více než 80 procent negativních příspěvků k Zemanovi ve čtvrtek a pátek znamenalo výrazný pokles prezidentovy popularity na internetu. Ještě 24. a 25. prosince totiž vyznívalo negativně vůči prezidentovi jen 73,5 procenta diskuzních příspěvků.

Také někteří politici a mediální odborníci oslovení ČTK Zemanovo vánoční poselství kritizovali. Třeba šéf ČSSD a pravděpodobný příští premiér Bohuslav Sobotka sice označil prezidentův projev za smířlivý, ale bez alespoň náznaku pohledu do budoucna. Mediální experti Jan Jirák a Daniel Köppl zase ČTK řekli, že na ně prezident působil v projevu sebestředně.

Publikovala: ČTK

Štítky: datová žurnalistika, internetový monitoring, média, mediální gramotnost, sociální média, Yeseter

PREVIOUS

Nejlépe placení atleti podle Many Eyes

NEXT

Kde žili miliardáři v roce 2013?
- Published posts: 215

Kateřina Mahdalová

Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v ČTK, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, DPA a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu za roky 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé v kategorii Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek. Za rok 2020 si v kategorii Inovativní online žurnalistika odnesla vítězství. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Related Post
03/01/2014
Rok 2013, jak ho zaznamenala titulní strana Hospodářských novin
01/04/2014
Reakce na příchod Amazonu do ČR jsou spíše negativní
01/04/2014
Šťavnaté srovnání z Economistu
31/03/2014
Čtete Hrabala?
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
05/04/2023
Mýty o covidu a dětech: Prý nemohou onemocnět a ve školách se virus nešíří
03/04/2021
Smrt novinářky. Co se to vlastně děje?
09/10/2018
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc
[gdlr_core_button button-text="Get A Quote" border-radius="3px" background-color="#222" button-background="solid" button-link="http://demo.goodlayers.com/realfactory/contact/" button-link-target="_parent" margin-right="20px" ]

NEWEST

HOT NEWS

Spřátelené weby

TRENDING

TRENDING

MAIN

© Datová žurnalistika 2014-23