Volby na Facebooku: 40 procent fanoušků zemanovců není z ČR

Dvě pětiny facebookových příznivců SPOZ nejsou z České republiky. Vyplývá to z průzkumu firmy Yeseter Now, která se zabývá monitoringem internetu. Ze získaných dat současně vyplývá, že pokud by se volby odehrávaly na Facebooku, dopadly by jinak, než jak ukazují předvolební průzkumy.

Klikněte pro větší obrázekVyhrála by TOP 09 s více než 80 tisíci fanoušky. Na druhém místě by skončilo ANO, které k 21. říjnu mělo téměř 60 tisíc podporovatelů, třetí nejoblíbenější jsou piráti s 43 tisíci. Průzkumy favorizovaná ČSSD je až devátá z celkových 14 hodnocených stran. Nejméně fanoušků má Cibulkův Pravý blok, podle dat Yeseter Now ho podporuje 227 lidí. 

Není překvapením, že strany nasbíraly drtivou většinu fanoušků mezi Čechy. Velkou výjimkou je v tomto případě SPOZ, pouze necelých 60 procent jejich fanoušků pochází z České republiky. Zbylí podporovatelé jsou zejména z Turecka, tam má strana 1500 příznivců, dále z Brazílie, Mexika nebo Argentiny.

Klikněte pro větší obrázekLídr ANO Andrej Babiš, který je původem ze Slovenska, ve své rodné zemi mnoho fanoušků neoslovil. U Slováků jsou procentuálně nejúspěšnější lidovci, mají šest procent slovenských podporovatelů.

Největší věkový rozptyl má ČSSD, KSČM, ODS a svobodní. Jejich sympatizantům je nejčastěji 18 až 34 let. Starší fanoušky ve věku 25 až 34 má Hlavu vzhůru, zelení a Změna.

Autoři se zaměřili i na mazání příspěvků. Podle nich se u SPOZ a Úsvitu stává, že počet komentářů uvedený pod statusem převyšuje množství příspěvků, které se objeví po rozkliknutí.

Sociální síť Facebook v Česku v únoru překročila hranici tří milionů uživatelů. Používá ho tedy téměř 30 procent Čechů.

Publikováno: Aktuálně.cz

Kateřina Mahdalová 203 článků
Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v České tiskové kanceláři, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, Deutsche Presse Agentur a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu v letech 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé za „Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek“. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Názor? Sem s ním!

Reagovat

Váš e-mail nebude viditelný veřejně.


*