13/06/2016
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
LATEST
  • Co říkají obrazy – závěrečný úkol
  • Videolab – finální verze videa
  • Jak se Češi stěhují kvůli práci
  • Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži,…
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší
Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek
Datová & kontextová žurnalistika
Čerstvá data, jak se šíří virus.
Datová & kontextová žurnalistika
Češi neumějí prodat svou práci. Světové
Home > Home
10 views 54 sec 0 Comment

Stereotypy od školky snadno a rychle

Redakce - 13/06/2016

Máte-li děti, nechte je namalovat pilota stíhačky, hasiče, policistu, chirurga, učitele. A zeptejte se jich, jaké vlastnosti by měl člověk mít, když by chtěl vykonávat jedno z těchto povolání.

Je velmi pravděpodobné…

Krátké video ukazuje tři ženy, které chtějí po 20 dětech ve věku mezi pěti a sedmi lety, aby nakreslili hasiče, chirurga a pilota stíhačky. Nakonec nakreslí 66 obrázků, ale jen na pěti z nich jsou v daných povoláních zobrazeny ženy. Na kampaň upozornil web Campaignlive.co.uk.

Děti jsou pak tázány, jestli by se chtěly setkat s lidmi, co vykonávají tahle povolání. Po nadšeném souhlasu, se tři ženy vzdálí a vrátí se ve svém skutečném pracovním oblečení…

Reklamní kampaň vytvořila pro britskou charitativní organizaci Inspiring the Future pro-bono společnost MullenLowe London. Kampaň si klade za cíl zvýšit povědomí, kolik práce je ještě třeba udělat, aby byly překonány genderové předsudky. Kampaň bude podpořena třemi dalšími spoty o zkušenostech tří žen z profesí, které jsou dnes mnoha lidmi vnímány jako typicky mužské. Více se dočtete zde.

PREVIOUS

Dokumenty volně ke zhlédnutí

NEXT

Češi patří k nejméně štědrým národům světa
Related Post
22/05/2014
Jak politické strany utrácejí v kampani?
07/04/2014
Vývoj cen pohonných hmot v Evropě (leden 2009 – říjen 2011)
19/03/2014
Třicet mladých lidí, kteří něco znamenají ve světě digitálních médií
31/03/2014
Čtete Hrabala?
Comments are closed.
Datová & kontextová žurnalistika
Jak se Češi stěhují kvůli práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
Datová & kontextová žurnalistika
Mapa kvality života. Nejlepší a nejhorší místa k žití v Česku
Českým médiím stále vládnou v naprosté většině muži, ukazují data
05/04/2023
Mýty o covidu a dětech: Prý nemohou onemocnět a ve školách se virus nešíří
03/04/2021
Smrt novinářky. Co se to vlastně děje?
09/10/2018
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc
© Datová žurnalistika 2014-23