30/08/2012
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
  • Seminář k diplomové práci IV.
  • Informační vědy
  • Informační politika a management
  • Diplomová práce
LATEST
  • 1. Informační vědy
  • 2. Design informačních služeb
  • 3. Literatura, knihovní procesy a trh
  • 4. Učící se společnost
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Témata Média
190 views 6 min 0 Comment

Nečekané zjištění: Vysocí manažeři používají sociální sítě pro práci víc než jejich podřízení

Redakce - 30/08/2012

Studie společnosti Millward Brown ve spolupráci s Google zkoumající přístup evropských firem k sociálním sítím zjistila, že je manažeři na seniorských pozicích používají více než ti pod nimi. Sociální sítě navíc pomáhají zaměstnancům v kariérním postupu a podporují růst firem.

Manažeři na seniorních pozicích (tedy služebně starší členové nejvyššího vedení firem, většinou s mnohaletou praxí) v 71 % využívají sociální sítě a média (sociální pomůcky) pro práci alespoň jednou týdně ve srovnání s 49 % manažerů, kteří teprve začínají. Zjistila to, vedle řady dalších skutečností, studie společnosti Millward Brown, která se dotazovala více než 2 700 profesionálů z Velké Británie, Francie, Německa, Itálie, Nizozemí, Španělska a Švédska. V rámci průzkumu se mezi sociálními pomůckami objevil hlavně Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Yammer a Chatter.
Millward Brown – Využití sociálních sítí v jednotlivých zemích

75 % dotazovaných starších vedoucích pracovníků navíc uvádí, že sociální pomůcky mění obchodní strategie a že se jim již podařilo zlepšit některé aspekty jejich podnikání

  • v 79 % případů spojit myšlenky a nápady geograficky oddělených týmů
  • v 76 % zlepšit produktivitu
  • v 72 % rychleji nacházet informace, lidské zdroje i zkušenosti
Millward Brown - Dopad využití sociálních sítíMillward Brown – Dopad využití sociálních sítí

„Je zajímavé, že se nám podařilo zjistit, že seniorní vedoucí pracovníci získávají nejvíce z využívání sociálních pomůcek,“ říká Mamta Saha, psycholog a ředitel společnosti Think Spa. Upozorňuje také na to, že je možné, že se dostaví efekt na služebně mladší vedoucí pracovníky, kteří sociální pomůcky začnou více používat i jako způsob, jak zapůsobit na své nadřízené.

69 % dotazovaných je přesvědčeno, že společnosti využívající sociální pomůcky budou růst rychleji než ty, které je ignorují. 45 % je dokonce přesvědčeno, že společnosti nevyužívající sociální pomůcky nepřežijí.

Millward Brown - Kde nejvíce jsou sociální sítě využíványMillward Brown – Kde nejvíce jsou sociální sítě využívány

Úspěšní zaměstnanci jsou zpravidla ti více aktivní na sociálních sítí, a ty jim pomáhají v kariérním postupu – 86 % těch, co často používají sociální sítě,  uvádí, že byli v nedávné době povýšeni, 72 % uvádí, že nejspíš povýšeni budou. V případě těch, co sociální sítě nepoužívají, jde o 61 % a 39 %. Mezi uživateli sociálních sítí je i více spokojených zaměstnanců: 38 % častých uživatelů sociálních sítí je velmi spokojeno se svým zaměstnáním, zatímco v případě  ne-uživatelů jde o 18 %. Mezi uživateli je 64 % těch, kteří velmi pravděpodobně doporučí vlastního zaměstnavatele, mezi ne-uživateli jde o 42 %.

Využití sociálních pomůcek je, podle průzkumu, intenzivnější ve společnosti s rychlejším růstem. 81 % profesionálů ze společnosti s rychlým růstem využívajících sociálních pomůcek uvádí, že jim tyto pomohly k rychlejšímu růstu, 80 % k zlepšení spolupráce mezi tým, 66 % používá sociální pomůcky pro zvýšení produktivity a 59 % pro zlepšení výsledků v oblasti prodeje a získávání i udržení klientů.

Třetina z profesionálů používá sociální pomůcky denně pro obchodní účely – nejčastějším důvodem je:

  • rychlejší hledání lidí, informací či zkušeností  (41 %)
  • spolupráce a sdílení vědomostí (37 %)
  • rozšíření osobních sítí, budování profesionálních vztahů, vylepšení profilů a vytváření komunit (34 %)
  • snížení objemu a délky e-mailů (31 %)
Millward Brown – Míra úspory času díky využití sociálních sítí

Manažeři na seniorních pozicích jsou přesvědčení, že použití sociálních pomůcek v jejich organizacích může zvýšit produktivitu o 22 %, snížit čas trávený nad běžnými úkony, zejména jako je čtení a posílání e-mailů, schůzky či hledání informací o 25% a zvýšit rychlost rozhodování o 26 %.

Samotní zaměstnanci, kteří používají sociální sítě denně, věří, že to o 20 % zvyšuje jejich produktivitu a efektivnost.

Autor: Daniel Dočekal

Štítky: média, mediální gramotnost, sociální média

PREVIOUS

Banks know a lot about their customers. That information may be valuable in more ways than one

NEXT

Americké volby vyhrála datová věda
Related Post
16/06/2015
Provozovatelé webů odpovídají za komentáře diskutujících
25/01/2015
Gerasimova doktrína
02/07/2013
Data Journalism Awards 2013: podívejte na nejlepší datovou žurnalistiku světa
26/07/2014
Verification handbook
Comments are closed.
US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25