Předmět měl značný rozsah – šest různých bloků od dětské literatury, přes historii až po filosofii. Myslím, že mi tuto šíři napomohlo zvládnout i předchozí studium bohemistiky a snáze jsem se mohla zorientovat se v látce.
Velice mě oslovil blok o dětské literatuře. Doc. Šubrtová i dr. Mazáčová výborně ukázaly, jak vágně se v praxi zachází s označením „literatura pro děti“, představily rozdíl mezi intencionální a neintencionální literaturou. Uvědomila jsem si, jak komplexní je třeba být i u zdánlivě „jednoduchých“ žánrů jako pohádka. Ale velice mě bavila také témata na pomezí literatury a filosofie. Těšilo mě nahlížení na osobu spisovatele Karla Čapka coby reprezentanta pragmatismu, který prostupoval i českou svatováclavskou tradicí (věnovali jsme se mj. jeho článku v Lidových novinách publikovaném týden před jeho smrtí – symbolicky umírá jak demokracie První republiky, tak demokratická osobnost Karel Čapek).
Společně s kolegyněmi jsme si vybraly téma “Sebevražda jako sociologický fenomén v díle TGM” pro digitální kolekci. Byla to příležitost ponořit se hlouběji do jednoho tématu a propojit různé přístupy – od Masarykova původního sociologického pohledu přes dobovou recepci až po současné interpretace. Objevily jsme zajímavé souvislosti a naučily se pracovat s primárními i sekundárními zdroji systematicky.
Pojetí výuky po tematických blocích místo rozšířeného chronologického uspořádání mi velmi vyhovovalo a umožnilo mi vidět, jak se literatura prolíná s různými obory a jak lze stejné dílo číst z různých perspektiv. Naučila jsem se interpretovat literární díla v širším kulturním kontextu a systematicky pracovat s akademickými zdroji při týmovém projektu.