Rok 2023

Reflexe

Hodně teoretický předmět. Postupně mi ale začalo dávat víc smysl, co se po nás chce. Až v závěru jsem lépe chápala, že se vlastně učíme poznávat různé výzkumné koncepty a přístupy – a že jde o to pochopit, kdy se jaký model nebo metoda hodí. To pro mě bylo cenné uvědomění a pomohlo mi to lépe se zorientovat v celé oblasti.

Oceňuji, že jsme si vyzkoušeli navrhnout vlastní výzkum. Právě díky tomu pro mě ten předmět získal konkrétnější smysl a přestal být jen abstraktním přehledem teorií.

 

Hodně jsem tápala u bodování některých úkolů, které nebylo úplně srozumitelně komunikované, a forma závěrečného testu mi přišla až moc postavená na memorování. Musím ale uznat, že nakonec se mi znalost, jak pracovat s různými výzkumnými koncepty, jak formulovat výzkumné otázky a jak zvolit správné metody, mnohonásobně vrátila.

 

S odstupem musím říct, že to důležité jsem si z předmětu nakonec odnesla – naučila jsem se formulovat výzkumné otázky, lépe číst odborné texty a chápat rozdíl mezi různými metodami. Tyhle věci se mi pak opravdu hodily – třeba i při psaní diplomky. Dneska už chápu, že informační chování je vlastně hrozně široké a důležité téma, které se týká každého z nás – jen ho většinou takhle nepojmenováváme. Jsem ráda, že jsem se v tom naučila aspoň trochu orientovat.